India!!! - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Dennis Gaalen - WaarBenJij.nu India!!! - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Dennis Gaalen - WaarBenJij.nu

India!!!

Blijf op de hoogte en volg Dennis

20 Februari 2015 | Zweden, Uppsala

Nog 6 dagen en ik reis (opnieuw) af naar India! Ik heb er veel zin in en ben blij dat ik een periode van voorbereiden nu kan afsluiten door straks daadwerkelijk te vertrekken!

Laatste voorbereidingen
De afgelopen weken heb ik het laatste papierwerk voor de trip naar India afgerond, zoals: het inleveren van papieren bij de kerk, het regelen van de laatste verzekeringen etc. Daarnaast heb ik ook iemand bereid gevonden mij in het midden van de nacht naar Arlanda, het grootste vliegveld van Stockholm, te brengen. Ik vlieg namelijk om 7 uur s’ochtends vanaf Stockholm. En niet onbelangrijk: ik heb ook al een vriend van mij bereid gevonden om mij bij hem te laten logeren op het moment dat ik weer terugkom vanuit India! Alle voorbereidingen gingen tot nu toe vlekkeloos! Wat een zegen!

Daarnaast zijn we iedere week als team bij elkaar gekomen om te bidden voor onze trip. Door druktes van een aantal van de heren hadden we helaas niet super veel tijd om ook even samen te eten of wat leuks te doen om elkaar beter te leren kennen. Maar komende maandag hebben we nog een gezamenlijk ontbijt en tijd voor gebed! Nou ken ik 3 van de 4 heren al een tijdje omdat ik samen met hen in het 2e jaar van de bijbelschool zat afgelopen half jaar.

De trip naar India
In mijn vorige blogverslag (‘Nog 4 weken’) had ik al aangegeven dat we naar drie verschillende regio’s van India zullen afreizen en een kaart van India toegevoegd waarop deze regio’s gemarkeerd zijn. In onze laatste informatie bijeenkomst voor de trip werd ons bevestigt dat we veel kansen zullen krijgen om te preken en met mensen te bidden. Daarnaast hebben we misschien ook de mogelijkheid om, op de weg naar de Noord-Oostelijke regio Assam, een aantal dagen Nepal in te gaan. Of dit gaat lukken is niet zeker, maar er liggen wel mogelijkheden. Zeker gezien het feit dat een aantal van ons, waaronder ikzelf, een visa met double-entry ontvangen hebben. Wat inhoudt dat het ons formeel toegestaan is om twee keer India binnen te gaan.

Helaas zullen we niet gezamenlijk richting India reizen als team. Dit komt doordat één teamlid vanuit Duitsland en één vanuit Estland richting India zal reizen. Dit is wel jammer, maar aan de andere kant is het grootste deel van de reis toch slapen geblazen. Als dat lukt. Dus zo heel veel teambuilding kun je dan ook niet echt doen.

De afgelopen weken
In de laatste weken voor de trip zijn we elke week als team bij elkaar gekomen om te bidden voor de mensen die we tijdens de trip zullen ontmoeten en voor al de dingen die God voor ons heeft voorbereid in India! We merkten meer en meer eenheid in gebed en er was vanaf het begin al een openheid om dingen te delen binnen het team. Dit is super, zeker omdat we niet super veel tijd hadden om voor te bereiden en elkaar goed te leren kennen. Hierin heeft God ons echt gezegend!

Het schrijven van de lessen en preken ging echt super goed. Alhoewel het schrijven van lessen in het begin wel ff zoeken was hoor. Hoe bouw je een les op? Hoe zorg je dat je een goed en pakkend eind van de les creëert? En ook het vinden van praktische voorbeelden en toepassingen van de stof was soms wel lastig, maar dit ging boven verwachting goed! Uiteraard hadden we hier ook wat ondersteuning bij en zegen van boven.

Qua praktische voorbereidingen is alles inmiddels geregeld. Als laatste had ik bevestiging gekregen dat mijn aanvraag voor de ziektekostenverzekering was goedgekeurd. Daarnaast heb ik de nodige adreswijzigingen doorgegeven en zal ik dit weekend mijn kamer leeghalen en schoonmaken. Omdat ik na mijn trip nog maar één week in Zweden zal zijn heb ik besloten mijn kamer hier in Uppsala op te zeggen. Zodat ik niet 3 maanden lang dubbele woonlasten heb terwijl ik voor dat ene weekje wel ff wat kan regelen bij vrienden of bekenden hier.

Heel erg bedankt voor uw interesse en voor uw trouw in het lezen van mijn blogverslagen. Ik hoop ook in India de mogelijkheid te hebben om blogverslagen te blijven posten. De eerste zou dan eind maart waarschijnlijk verschijnen, maar geheel zeker dat dit gaat lukken ben ik niet.

Hieronder volgen nog een aantal dank- en gebedspunten.
Danken voor:
- God’s leiding en inspiratie tijdens alle voorbereidingen en alvast danken voor het feit dat Hij ons op dezelfde wijze ook in India zal blijven leiden.
- De mogelijkheid die God mij gegeven heeft om opnieuw de mensen in India te kunnen dienen door het woord, door gebed, door hen God’s liefde te tonen, etc.
Bidden voor:
- De mensen die we zullen ontmoeten in India. Dat God hun (harten en gedachten) zal voorbereiden op wat Hij door ons heen aan hen wil geven.
- Bescherming voor en eenheid binnen ons team. Dat we als team in alles God’s liefde en God’s karakter zullen kunnen weerspiegelen.

God’s rijke zegen toegewenst!

  • 20 Februari 2015 - 13:47

    Berber:

    Een hele goede en gezegende reis gewenst. We hopen dat je veel mensen in contact kunt brengen met Gods Heilige Geest. Veel succes en ook niet onbelangrijk veel plezier! Geniet van deze bijzondere trip in een andere cultuur en de mogelijkheid die je geboden wordt om dit te doen. Het ga je goed en we zullen je reis met interesse volgen via je blog.
    Veel liefs Wietse, Berber en Rikst.

  • 20 Februari 2015 - 14:46

    Sietske:

    Alvast een hele goede en gezegende reis Dennis!

  • 24 Februari 2015 - 20:20

    Dennis:

    Hoi Boumatjes + Sietske,

    tnx voor jullie bemoedigende woorden en jullie support!

    Jullie ook een gezegende tijd in het mooie NL!

    Groetjes,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dennis

Dennis richting Zweden!

Actief sinds 03 Juni 2013
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 25002

Voorgaande reizen:

09 Januari 2015 - 20 Mei 2015

2e reis India

25 November 2013 - 19 December 2014

Dennis naar Uppsala

04 November 2014 - 23 November 2014

Reis India

23 Mei 2014 - 25 Mei 2014

Weekendje Goteborg

29 Maart 2014 - 07 April 2014

Reis Oostenrijk

29 November 2013 - 01 December 2013

Zweedse klas naar Riga

Landen bezocht: