Nog 4 weken tot India! - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Dennis Gaalen - WaarBenJij.nu Nog 4 weken tot India! - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Dennis Gaalen - WaarBenJij.nu

Nog 4 weken tot India!

Blijf op de hoogte en volg Dennis

29 Januari 2015 | Zweden, Uppsala

Tsjena!

Ik hoop van harte dat uw/jouw start van 2015 een mooie is geweest! Ik voelde mij gezegend dat ik 2015 kon beginnen in NL. Hier zal ik kort nog een aantal woorden aan wijden in dit blogverslag, maar verder zal dit eerste blogverslag van 2015 voornamelijk gaan over de voorbereidingen voor de komende reis naar India! Over exact 4 weken van nu (29 januari) vlieg ik namelijk opnieuw naar India!

Start van 2015 in NL
Eind 2014 en begin 2015 had ik het voorrecht om 3 weken in NL te zijn! Het was super goed om tijdens de periode rond de kerstdagen en nieuwjaar terug te zijn in NL om in mijn thuisgemeente (De Bron) de geboorte van onze Heer en heiland te vieren en om de feestdagen samen met familie en vrienden te kunnen vieren. Uiteraard gourmetten met kerst, het ‘uitzitten’ van het oude jaar bij Dirk Jan en het ‘inluiden’ van het nieuwe jaar bij Edwin thuis! Daarnaast op 1 januari uiteraard de traditionele nieuwjaarsduik (zie foto) voor een fris begin van het nieuwe jaar. Een ieder bedankt voor het hartelijke welkom terug in NL en voor mijn goede tijd in NL! Zeker nu was het goed om weer even in NL te zijn, omdat ik alweer vanaf eind juni in Zweden was. Dit was mijn langste aaneen gesloten periode buiten NL tot nu toe.

God’s leiding
Eén van de centrale vragen voor iedere student aan het eind van de bijbelschool is: wat is God’s wil voor mij voor na de bijbelschool? Dus was dit ook een vraag die bij mij leefde. In de laatste weken van de bijbelschool (voor de kerst) had ik al zo’n gevoel dat God wilde dat ik opnieuw naar India zou gaan. En hoe meer ik ervoor ging bidden en nadenken, hoe meer rust ik erover kreeg. Iets wat nou niet direct natuurlijk is als je erover nadenkt om 3 maanden in India te gaan verblijven.

De afgelopen 1,5 jaar heb ik geleerd dat dit, het mij geven van rust in ‘onnatuurlijke’ situaties, één van de manieren is waarop God mij leidt. Ik geloof dat God specifieke manieren heeft waarop Hij mensen leidt in Zijn plannen voor hem of haar en dit is één van de manieren die Hij gebruikt (heeft) in mijn leven. Dus heb ik hieruit opgemaakt dat ik verder mocht gaan om te werken richting een nieuwe reis naar India.

Trip naar India
In eerste instantie leek het erop dat ik voor 3 maanden naar India zou gaan, maar uit praktische overwegingen is dit veranderd in 2,5 maand. Het plan voor de trip is dat ons team van 5 personen wordt opgesplitst in tweeën en dat we dan in drie verschillende regio’s in India zullen gaan dienen, namelijk:
- Assam (in het uiterste Noord-Oosten van India);
- Gujarat (aan de westkust van India); en
- Fijifara (in het oostelijke kustgebied van centraal India).

In al deze gebieden (zie foto 2) ben ik met mijn vorige reis niet geweest, dus ik zie ernaar uit om meer van India te gaan bekijken! Het plan is dat we ongeveer 3 weken zullen blijven in al deze gebieden, maar we zullen zien hoe het loopt. Je weet het nooit in India! In mijn eerdere periode van 3 weken in India had ik al ontdekt waarom flexibiliteit de belangrijkste eigenschap van een zendeling moet zijn en dit geldt zeker voor India. Want in India lijkt het soms alsof er een plan gemaakt wordt om het plan te kunnen aanpassen!

Het plan is dat we in deze verschillende regio’s voorgangers van lokale kerken zullen ondersteunen en dat we ook contacten gaan leggen met nieuwe kerken. We zullen voornamelijk gaan preken, lesgeven en met mensen bidden. En uiteraard huisbezoeken doen, want zodra je in een kerk gaat dienen in India wordt je ook door iedereen bij hun thuis uitgenodigd! Wat super is en wat ook direct een kans is om persoonlijk voorbede te doen voor de familie.

Voorbereidingen trip India
In mijn eerste volledige week terug in Uppsala hebben we onze eerste bijeenkomst gehad met de nieuwe groep waarmee we mee naar India gaan. Dit was een informatieve en inspirerende bijeenkomst.

Tijdens onze eerste bijeenkomst hebben we ook huiswerk gekregen om lessen voor te bereiden voor de diverse bijbelscholen waarop we gaan lesgeven in de verschillende regio’s in India. Het gaat om 8 verschillende thema’s die we moeten voorbereiden. En daarnaast uiteraard ook gebed door middel van persoonlijk gebed en een georganiseerde gebedsbijeenkomst met ons hele team. Onze eerste gezamenlijke gebedsmeeting als team hebben we morgen (30 januari) en vanaf dan iedere week.
Het voorbereiden van de trip kan het beste door deze trip voor Zijn troon te brengen! Hij is uiteindelijk ook degene die het, door ons heen, zal gaan doen!

Daarnaast heb ik opnieuw een visa-aanvraag gedaan voor India in Stockholm (die inmiddels ook al gehonoreerd is!!!!) en heb ik al mijn vaccinaties gecheckt bij het vaccinatie-bureau in Uppsala. Omdat ik alle vaccinatie al had gekregen voor de vorige reis, was er nog maar één vloeibaar drankje wat ik nog moet innemen voor mijn reis. Dat viel heel erg mee!
Omdat mijn visa-aanvraag is gehonoreerd heb ik gister ook de tickets geboekt! Het wordt nu wel steeds reëler! India here we come!

Hieronder vindt u diverse dank- en gebedspunten mocht u mij willen ondersteunen d.m.v. uw gebeden. Alvast hartelijk bedankt.

Danken:
- Voor het team. Dat er 5 enthousiastelingen zijn die tijd en geld willen investeren om God groot te gaan maken in India;
- Dat, op wonderbaarlijke manieren, de financiën binnen gekomen zijn om de tickets te kunnen boeken.

Bidden voor:
- Eenheid in het team. Dat we als team in staat zullen zijn om met zijn allen op te trekken en dat onze Here centraal zal staan in ons team!
- Open harten voor de mensen die we in India zullen dienen. Dit alhoewel we nog niet eens in India zitten, maar ik geloof dat God al weet wie we daar zullen dienen en dat Hij hun harten er nu alvast op kan voorbereiden.

God’s rijke zegen toegewenst vanuit (nu nog) Uppsala,


Dennis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dennis

Dennis richting Zweden!

Actief sinds 03 Juni 2013
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 25005

Voorgaande reizen:

09 Januari 2015 - 20 Mei 2015

2e reis India

25 November 2013 - 19 December 2014

Dennis naar Uppsala

04 November 2014 - 23 November 2014

Reis India

23 Mei 2014 - 25 Mei 2014

Weekendje Goteborg

29 Maart 2014 - 07 April 2014

Reis Oostenrijk

29 November 2013 - 01 December 2013

Zweedse klas naar Riga

Landen bezocht: