Voorbereidingen India-reis II - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Dennis Gaalen - WaarBenJij.nu Voorbereidingen India-reis II - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Dennis Gaalen - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen India-reis II

Blijf op de hoogte en volg Dennis

03 November 2014 | Zweden, Uppsala

Hejsan,

Op het moment van schrijven van dit verslag (maandag 3 november) is het nog één dag voor vertrek richting Calcutta.

Voorbereidingen
Inmiddels heb ik alle vaccinaties achter de rug en zijn alle visa al een week of twee binnen voor iedereen! Alle formele voorbereidingen zijn dus gereed!

Uiteraard hebben we de laatste weken gebruikt om samen te bidden en samen praktische dingen voor te bereiden. Blijkbaar houden de Indiase mensen van drama-stukjes, want we zijn specifiek gevraagd om meerdere drama-stukjes voor te bereiden. Niet alleen voor kinderwerk, ook als inleiding op preken en als onderdeel van kerkdiensten. We hebben inmiddels twee drama-stukjes voorbereid en we zullen nog minimaal één extra voorbereiden. Ook hebben we allemaal één of meerdere preken voorbereid en hebben we getuigenissen uit ons eigen leven voorbereid.

Daarnaast hebben we verscheidene kinderliedjes ingestudeerd en nagedacht over spelletjes die we met de kids kunnen doen! Er zullen een aantal dagen zijn waarbij we in de pauze van een christelijke school 200 kinderen zullen hebben! Een super gave kans om die kids Gods liefde te laten zien en ze een leuke tijd te bezorgen!

De reis zelf
Morgen (4 november) vertrekken we vanaf Stockholm richting Parijs, waarna we na 2 uur wachten overstappen op de vlucht naar Mumbai (West-India), waar we in de ochtend zullen aankomen en waar we 8 uren de tijd hebben om de stad te verkennen. Vervolgens vertrekken we met een binnenlandse vlucht naar Calcutta (Noord-Oost India) waar mijn team het overgrote deel van de reis zal verblijven.

Mijn team, we reizen met 8 mensen naar India en zullen daar in 2 teams gaan werken, gaat drie verschillende kerken in Calcutta ondersteunen in India. Daarnaast zullen we ook 6 dagen naar een plaats gaan, Midnapur genaamd, die 150 kilometer ten westen van Calcutta ligt. Hier zullen we met de trein naartoe gaan en zullen we 6 dagen verblijven en een lokale kerk daar ondersteunen.

Omdat wij in drie verschillende wijken van Calcutta zullen verblijven (één van de armste steden van India) en ook op het platteland zullen verblijven hebben wij het voorrecht om het echte India te zien. En niet alleen de toeristische attracties, maar we zullen ook het echte leven van de mensen in India ervaren. Dit is een voorrecht maar ook een uitdaging, omdat we in aanraking zullen komen met veel armoede. Deze ervaring kan wel eens levens veranderd worden, voor de bewustwording van al het goede wat ik heb in Europa en zal mijn kijk op de wereld waarschijnlijk ook veranderen. Ik ben benieuwd wat God tijdens deze trip gaat doen!

Het andere team zal het grootste deel van de tijd doorbrengen in Surat (Noord-West India), wat zo’n 1.900 kilometer van Calcutta af ligt. Dit team zal dus ook tijdens de reis nog een binnenlandse vlucht maken om naar Surat toe te gaan en daar een kerk ondersteunen.

Ondersteuning
Ik zou geweldig dankbaar zijn als u mij zou willen ondersteunen in gebed. In de voorbereidingen voor deze reis is gebed het allerbelangrijkste! Want gebed werkt en heeft kracht! Hieronder vindt u een aantal specifieke dank- en gebedspunten.

Dankpunten:
- Danken voor een geweldig team waar ik mee op pad mag en voor al de leiding en bevestigingen die God gegeven heeft aan ons in de voorbereidingen!
- Danken voor het feit dat God ervoor kiest om ons/mij te gebruiken voor Zijn werk, de gebroken vaten die wij zijn. Omdat juist in die gebrokenheid zichtbaar wordt, dat het God is die het door ons/mij heen doet!

Gebedspunten:
- Bidden dat God ons vult met Zijn liefde voor de mensen in India en dat Hij ons geeft wat Hij al voor de mensen heeft voorbereid die wij gaan ontmoeten.
- Bidden dat wij als teams een eenheid zullen zijn en blijven en dat we Gods bescherming ontvangen m.b.t. aanvallen van de duivel op dit gebied.
- Bidden dat mijn team een goede connectie kan krijgen met de voorganger en de kerk in Midnapur, zodat we Gods liefde kunnen uitdelen daar.

Heel erg bedankt voor uw/jou ondersteuning en Gods onmisbare zegen gewenst!

Dennis (één van de twee Bronners in Uppsala)

• 03 November 2014 - 16:20

Sietske:

Hey Dennis,

Alvast een hele goede reis! Spannend hoor.... en ook heel moedig. Wij wensen jouw ook Gods zegen en we hopen dat jullie hele goede ervaringen mogen opdoen. Groetjes uit IJlst

• 03 November 2014 - 19:40

Auke:

Hoi Dennis, man wat een reis ga je tegemoet, naar een land waar het Christendom een (kleine) minderheid is.
    Het ga jullie goed daar!! Ben zeer benieuwd naar je ervaringen de komende tijd, maar dat zullen we vast nog wel lezen in je verslagen. Ik ben het ook helemaal eens met bovenstaand reactie van Sietske: een heel moedige stap, deze reis.
    En välsignad resa!!!

Auke

• 03 November 2014 - 22:46

Sita:

hallo dennis wij wensen jou een bijzondere tijd toesamen met de anderen groeten uit sneek

• 04 November 2014 - 16:59

Rob En Anke Bogaerds:

Hoi Dennis,
    Wat een spannende reis!
    We zien uit naar je reisverslagen!
    Veel zegen toegewenst!

Hartelijke groeten vanuit Huizen van Rob en Anke Bogaerds