Voorbereidingen India-reis - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Dennis Gaalen - WaarBenJij.nu Voorbereidingen India-reis - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Dennis Gaalen - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen India-reis

Blijf op de hoogte en volg Dennis

21 Oktober 2014 | Zweden, Uppsala

Hejsan!

Op het moment dat ik dit verslag type, is het nog precies 2 weken totdat ik vertrek naar India voor 3 weken zendingsreis! Uiteraard ga ik niet alleen, maar in een team.
Hieronder zal ik proberen een idee te geven van het team/wat we gaan doen/de voorbereidingen etc.

Het India-team
We zullen op 4 november met een groep van acht afreizen naar India (zie foto 1)! 2 Esten, 2 Duitsers, 1 Finse, 1 Noorse, 1 Zweedse en 1 NL’er! We hebben echt een geweldig team en met één van de Duitsers in mijn team ben ik vorig jaar al op zendingsreis geweest naar Oostenrijk!
In India zullen wij als twee verschillende teams werken. Ik zal de leider zijn van één van de twee teams!

Wat gaan we doen?
We zullen voornamelijk in en rond Calcutta verblijven en de kerken daar ondersteunen. We hebben nog geen gedetailleerde informatie ontvangen, maar het is al wel duidelijk dat we ons moeten voorbereiden op alles! Van het praktisch helpen van mensen tot het preken in de kerkdiensten!
Daarnaast zullen we ook het werk onder weeskinderen ondersteunen wat daar door een stichting gedaan wordt. Dit is een christelijk hulporganisatie waar de kerk hier in Uppsala nauw mee samenwerkt! Deze organisatie vangt dakloze kinderen op en probeert hen uitzicht op een betere toekomst te geven door ze te voorzien van: voedsel, onderdak, onderwijs, etc.

De kerk heeft ook een bijbelschool in Calcutta, dus de kans bestaat dat we misschien ook nog wel les kunnen geven op de bijbelschool! Oftewel: we kunnen echt alles verwachten.

In India is het bekeren van mensen illegaal en voor buitenlanders wordt deze wet ook streng gehandhaafd. De overheid wil namelijk niet dat buitenlanders naar India komen om het geloof te verspreiden. Dus zullen we niet heel veel kunnen preken op straat of met mensen over het geloof kunnen praten op straat. Maar we zullen wel proberen om dramastukjes te doen of misschien een beetje (aanbiddings)muziek maken?

De voorbereidingen
De afgelopen twee weken zijn we druk bezig geweest met de verschillende voorbereidingen. We hebben de vliegtickets geboekt, we hebben de visa-aanvragen voorbereid (die inmiddels allemaal zijn toegekend!) en heb ik inmiddels de eerste vier (van vijf) vaccinaties genomen voor onze reis. Daarnaast heb ik mij zorgverzekering geregeld etc. etc.

Ook zijn we als team al verschillende keren bij elkaar gekomen om te bidden, dingen door te spreken of gewoon voor een gezellige brunch (zie foto 2)! Dit zullen we ook de komende weken in oktober nog zoveel mogelijk proberen te doen! Het is belangrijk voor ons om elkaar goed te leren kennen en ook geestelijk gezien meer en meer een eenheid te worden! Afgelopen zondag (19 oktober) hadden we een geweldige teammeeting waarin we voor iedereen persoonlijk hebben gebeden en waarin God zoveel dingen heeft gesproken/laten zien! Was echt super!

De komende twee weken zullen in het teken staan van bij elkaar komen als team om te bidden en van praktische voorbereidingen. Zoals het voorbereiden van getuigenissen, 1 of meerdere preken etc.

Ondersteuning
Ik zou geweldig dankbaar zijn als u mij zou willen ondersteunen in gebed. In de voorbereidingen voor deze reis is gebed het allerbelangrijkste! Want gebed werkt en heeft kracht!
Hieronder vindt u een aantal specifieke dank- en gebedspunten.

Danken voor:
- Het geweldige team wat we hebben!
- De goedkope vliegtickets die we hebben kunnen boeken!
- De toekenning van de visa!
Bidden voor:
- De mensen die we in India zullen ontmoeten. Dat Hij, alvast nu, de banden verbreekt die veel mensen in India hebben met de demonische wereld. Dat ze open harten. ogen en oren zullen hebben om Jezus in hun leven te kunnen verwelkomen!
- Eenheid in ons team, zodat we zoveel mogelijk van Hem kunnen laten zien aan de mensen in India.
- Zijn leiding voor mij als één van de twee leiders van ons team, voor bescherming en voor wijsheid en inzicht van Degene die al weet wie we gaan ontmoeten, wat we gaan doen etc.

Groetjes en zegen

  • 22 Oktober 2014 - 22:15

    Jelle:

    Hoi Dennis....

    heel goed om zo even jouw verhaal te lezen.....dan kan ik mij een voorstelling maken van wat je allemaal beleeft.
    Ik weet zeker dat je nu in jouw nog jonge leven heel veel ervaring en wijsheid opdoet, waarmee je een levenlang vooruit kunt.....
    En dit alles onder auspiciën vanuit je 'Godsbesef'....en hoe reëeler dit en dieper deze is, des temeer en mooier zal je Godsvrucht zijn........
    Ik wens jou en jullie team een hele bijzondere en waarachtige tijd toe......
    Dat de Eeuwige jullie Zegene en Behoede......en Zijn Aangezicht over jullie doet schijnen......
    Jelle.

  • 23 Oktober 2014 - 14:01

    Dennis:

    Beste Jelle,

    super dat je de tijd genomen hebt om mijn blog te lezen en heel erg bedankt voor je zegenwens!

    Het is precies zoals je zegt idd! Tijdens bijbelschool en ook op missiontrips ervaar je heel veel van Gods kracht en zie je Hem mensen aanraken en veranderen! Hierdoor wordt je nog meer bewust van wat God kan en wil doen en krijg je hier ook persoonlijke ervaringen mee.
    Dat zijn dingen waar je altijd weer op terug kan grijpen later, als je weer andere uitdagingen krijgt voorgeschoteld!

    Ik wens jullie ook Gods zegen en bescherming toe en over de leeftijd, de oudste in mijn klas nu is 66 jaar, dus het is nooit te laat om bijbelschool te doen!

    Be blessed!


    Dennis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dennis

Dennis richting Zweden!

Actief sinds 03 Juni 2013
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 25002

Voorgaande reizen:

09 Januari 2015 - 20 Mei 2015

2e reis India

25 November 2013 - 19 December 2014

Dennis naar Uppsala

04 November 2014 - 23 November 2014

Reis India

23 Mei 2014 - 25 Mei 2014

Weekendje Goteborg

29 Maart 2014 - 07 April 2014

Reis Oostenrijk

29 November 2013 - 01 December 2013

Zweedse klas naar Riga

Landen bezocht: