Eerste maand 2014 - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Dennis Gaalen - WaarBenJij.nu Eerste maand 2014 - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Dennis Gaalen - WaarBenJij.nu

Eerste maand 2014

Blijf op de hoogte en volg Dennis

02 Februari 2014 | Zweden, Uppsala

Hej hej,

op het moment dat ik dit verslag schrijf is het alweer februari! Inmiddels ligt hier al 4 weken sneeuw (zie foto 1), alhoewel het met -13 als laagste temperatuur tot nu toe nog altijd een milde winter is. Gelukkig dooit het nu een beetje, want ik ben wel ff klaar met de sneeuw. Maar de sneeuw zal zeker weer terugkomen, dat kan niet missen.

Voorbereidingen zendingsreis
De zendingsgroepen zijn ook bekend geworden. Ik mag naar Oostenrijk toe! Samen met 3 anderen uit mijn klas en 2 dames uit de Zweedse klas. We hebben een hartstikke leuk team en zullen uiteraard de komende weken elkaar beter moeten gaan leren kennen en echt een team gaan worden.
We gaan een week lang een kerk ondersteunen in Wenen, met allerlei verschillende activiteiten (straatevangelisatie, kinderwerk, gebedsbijeenkomsten etc.). Ik heb er heel veel zin in om 29 maart te vertrekken!

Bijbelschool
Afgelopen week hebben we net weer een drietal interessante thema's afgerond. Vooral 'Gifts of the Holy Spirit' was bijzonder interessant! De leraar die we hiervoor hadden had zoveel ervaringen van de gaven van de HG vanuit zijn periode op het zendingsveld, dat je er echt door werd geïnspireerd. In de één na laatste les kreeg hij ook een woord voor mij toen hij met mij bad. Dit was een direct antwoord op één van de dingen waar ik op dat moment voor aan het bidden was. Heel bijzonder om Gods gaven zo te ervaren!
De afgelopen week had ik 3 toetsen, waardoor het wel ff bikkelen was om alle boeken te lezen en helaas heb ik één boek niet kunnen uitlezen. Maar dat zal ik de komende tijd uiteraard nog moeten inhalen.
Ook hadden we 2 weken geleden de start van een nieuw thema over Israël! Waar we eerder de geschiedenis van Israël hadden gehad hadden we nu het thema 'The Modern Israël' (zie foto 2). Heel interessant om te kijken hoe het huidige Israël te plaatsen valt in de bijbelse context.

Nederlandse maand
Maart wordt een hele leuke maand! Naast het feit dat we de 29e naar Oostenrijk vertrekken komen er in deze maand ook een aantal NL'ers bij mij op bezoek! Super tof dat ze helemaal naar Zweden komen om hier met mij hun vakantie te vieren!

Vakantie
Volgende week hebben we nog een week met 2 toetsen en de week erna hebben we nog les om in week 8 een week vakantie te hebben. Ik moet hier en daar nog steeds wat inhalen met mijn bijbel-leesplan en boeken lezen, dus die vakantie komt heel erg gelegen!

Hieronder opnieuw de dank- en gebedspunten voor degenen die mij op deze manier willen steunen.
Danken voor:
- Gods betrokkenheid en leiding in mijn leven en het feit dat Hij de moeite neemt om tot mij te spreken;
- danken voor ons mooie missionteam.
Bidden voor:
- meer discipline voor mij, in het bijzonder als het gaat om tijd te reserveren/nemen voor persoonlijk gebed;
- eenheid voor ons missionteam.

Een goede week en groeten,


Dennis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dennis

Dennis richting Zweden!

Actief sinds 03 Juni 2013
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 24978

Voorgaande reizen:

09 Januari 2015 - 20 Mei 2015

2e reis India

25 November 2013 - 19 December 2014

Dennis naar Uppsala

04 November 2014 - 23 November 2014

Reis India

23 Mei 2014 - 25 Mei 2014

Weekendje Goteborg

29 Maart 2014 - 07 April 2014

Reis Oostenrijk

29 November 2013 - 01 December 2013

Zweedse klas naar Riga

Landen bezocht: