1 jaar in Zweden + Europaconferentie 2014 - Reisverslag uit Sneek, Nederland van Dennis Gaalen - WaarBenJij.nu 1 jaar in Zweden + Europaconferentie 2014 - Reisverslag uit Sneek, Nederland van Dennis Gaalen - WaarBenJij.nu

1 jaar in Zweden + Europaconferentie 2014

Blijf op de hoogte en volg Dennis

05 Augustus 2014 | Nederland, Sneek

Tsjena!

Hierbij weer ff een verslag vanuit een zomers en warm (30 graden) Uppsala. In dit verslag kijk ik kort terug op de zomerweken in Uppsala en zal ik het één en ander beschrijven van de Europaconferentie!

1 jaar in Zweden
Het is bijna onwerkelijk, maar op dit moment woon ik alweer een jaar in Zweden! Ik ben 16 juli 2013 aangekomen in Uppsala en dus, alhoewel het veel korter voelt, zit ik hier alweer ruim een jaar.
Het blijft een vreemd idee als ik soms ff terugkijk. Wie mij drie jaar geleden had gezegd dat ik een jaar in Zweden zou gaan wonen, die had ik waarschijnlijk als gek verklaart. Zo kun je maar zien hoe snel dingen in het leven kunnen veranderen en hoe God onverwachte dingen op je pad kan brengen!
Fascinerend maar ook wel een beetje 'scary' om over na te denken, zeker m.b.t. de toekomst.

Zomerweer Uppsala
De zomer van 2014 in Zweden is één van de warmste zomers van de laatste 30 jaar. In juni was het weer nog slecht, met veel regen en niet zo hoge temperaturen. In juli echter waren er veel dagen met meer dan 30 graden en alleen af en toe wat zware buien met onweer en regen. En ook in de eerste 5 dagen van augustus waren er zeker 2 en misschien wel 3 dagen boven de 30 graden!
Wat dat betreft heb ik veel 'geluk' gehad qua weer, een 'milde' winter en een super mooie zomer! Echt super!
Zie de foto's voor een paar 'kiekjes' van de Zweedse zomer!

Afgelopen weken
Sinds ik weer terug ben in Zweden (vanaf 21 juni) heb ik voornamelijk gelezen en vrijwilligerswerk gedaan. Ik heb meerdere bijbelboeken gelezen en notities gemaakt bij de diverse bijbelverzen. Daarnaast heb ik verschillende boeken en artikelen gelezen met betrekking tot verschillende thema's (de doop, genezing, Islam, etc.).
Daarnaast heb ik vrijwilligerswerk gedaan bij een Zweedse pro-life organisatie. Deze organisatie, Provita, probeert een geluid te laten horen dat het leven waardevol is en dat abortus en euthanasie daar lijnrecht tegenin gaan.
Via één van de medewerkers bij deze organisatie ben ik ook gaan nadenken over het schrijven van artikelen voor een landelijk christelijke krant hier in Zweden. Het is namelijk interessant om te zien hoe ik met mijn Nederlandse view aankijk tegen bepaalde dingen en om te merken dat dit zo verschillend is dan hier in Zweden! Inmiddels heb ik mijn eerste artikel aangeboden aan de redactie van de krant en ik ben nieuwsgierig of en hoeveel van mijn artikel geplaatst gaat worden.

Europaconferentie
Afgelopen week (26-07 t/m 03-08) was er in de kerk hier de Europaconferentie. Dit is het grootste evenement wat door de kerk wordt georganiseerd en de onofficiële start van het kerkelijk jaar. Tijdens diverse diensten van de conferentie heb ik als vrijwilliger geholpen bij de vertalingsafdeling om receivers uit te delen aan de mensen die vertaling nodig hadden van het Zweeds naar Engels, Russisch, Duits, Fins, Persisch of Spaans.
Dit jaar waren er veel Amerikaanse sprekers en de diensten van twee sprekers, Jentizen Franklin en John Bevere, waren super. Hun boodschap was sterk en je kon echt merken dat God door hun heen sprak. Daarnaast was het ook behoorlijk druk bij hun diensten, beide keren zat de kerk zo goed als vol. Wat inhoudt dat er zeker 5.500 mensen op af gekomen waren!
Daarnaast vond ik de ochtenddienst van Larry Stockstill ook super tof! Hij sprak over de rol van mannen in het gezin en de familie en hij was heel openhartig in het delen van zijn eigen fouten die hij gemaakt had. Heel erg interessant en leerzaam!

Komende weken
De komende drie weken zal ik besteden aan het doornemen van notities van de bijbelschool van vorig jaar en het lezen van een aantal boeken, voordat de bijbelschool weer start op 25 augustus.
Voor komend jaar zijn er in ieder geval 2 NL'ers op de bijbelschool, dus heb ik wat support :)
Misschien dat ik nog een aantal dagen 'op vakantie' ga, maar de meeste dagen zal ik waarschijnlijk in Uppsala blijven.

2e jaar van bijbelschool
Het 2e jaar van bijbelschool is eigenlijk een half jaar. Het 2e jaar eindigt in december 2014 en staat voor een groot deel in het teken van de zendingsreis van 3 weken naar een land naar keuze over de hele wereld. Ik ben heel benieuwd naar welk land God wil dat ik naartoe ga en heb ook wel weer zin in de bijbelschoollessen. Ik had een klein voorproefje tijdens de conferentie, omdat ik meehielp als vrijwilliger bij de mini-lessen van de bijbelschool tijdens de Europaconferentie. Dan begint het wel weer te kriebelen en heb ik nog weer meer zin gekregen om weer te beginnen.
Mijn volgende blog zal ik publiceren in de 1e week van de bijbelschool, over een week of 3-4.

Een hele goede zomer en Gods zegen,


vanuit Uppsala

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dennis

Dennis richting Zweden!

Actief sinds 03 Juni 2013
Verslag gelezen: 465
Totaal aantal bezoekers 24985

Voorgaande reizen:

09 Januari 2015 - 20 Mei 2015

2e reis India

25 November 2013 - 19 December 2014

Dennis naar Uppsala

04 November 2014 - 23 November 2014

Reis India

23 Mei 2014 - 25 Mei 2014

Weekendje Goteborg

29 Maart 2014 - 07 April 2014

Reis Oostenrijk

29 November 2013 - 01 December 2013

Zweedse klas naar Riga

Landen bezocht: