Start 2014 in Snits! - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Dennis Gaalen - WaarBenJij.nu Start 2014 in Snits! - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Dennis Gaalen - WaarBenJij.nu

Start 2014 in Snits!

Blijf op de hoogte en volg Dennis

05 Januari 2014 | Zweden, Uppsala

Hejsan,

inmiddels zit ik alweer in Uppsala en ben ik nog ff aan het terugkijken op mijn periode van anderhalve week in NL. Over die periode en mijn laatste week in december op de bijbelschool zal dit verslag gaan.

Laatste week bijbelschool
Week 51 was de laatste week van de bijbelschool en het stond voornamelijk in het teken van party's, maar er waren ook nog een paar goede lessen hoor! Hieronder ff een voorbeeld:
Maandag hadden we de laatste les van het thema 'Life and ministry of Jesus', gegeven door de voorganger van de kerk hier en hij kan geweldig inspirerend lesgeven! 'Life and ministry of Jesus' is daarnaast ook nog eens een geweldig thema natuurlijk. Wat we deden met dit onderwerp is het chronologisch nalopen en bestuderen van het leven en de bediening van Jezus hier op aarde. Omdat er 4 verschillende beschrijvingen zijn (in de 4 evangeliën) kun je deze naast elkaar leggen om een nog vollediger beeld te krijgen. Daarnaast heeft de voorganger een aantal dingen uitgelegd die beschreven zijn in de evangeliën die wij niet goed kennen, bijvoorbeeld wat was een synagoge? Hoe zag het eruit? Hoe werkte een dienst daar? Jezus ging elke sabbat naar de synagoge, dus is het goed om te weten hoe een synagoge eruit zag en werkte in die tijd, om beter te kunnen begrijpen wat Hij daar deed en waarom Hij daar heen ging. Jammer dat dit thema na 4 dagen alweer afgelopen is!

Party's
De laatste week begon maandagavond met een feest van de bijbelschool! Met eten, aanbidding, optredens etc. Het was hartstikke gezellig en ik was blij dat ik gegaan was.
Dinsdagavond was er een feest voor de medewerkers van de kerk en ik had me opgegeven om te helpen. We begonnen om 15:30 uur en we waren klaar rond 00:30 uur, dit was een hele lange dag waar ik de rest van de week last van had.
Woensdag was de laatste officiële dag van de bijbelschool, want donderdagochtend was een kerstdienst voor de bijbelschool met daarna de uitreiking van de certificaten voor de 2e jaars bijbelschoolstudenten die nu klaar zijn met de bijbelschool! Donderdagavond hadden we vervolgens een party georganiseerd door een klasgenoot van mij, wat heel gezellig was en ook goed. Veel tijd genomen om te aanbidden en te bidden met elkaar, was echt geweldig!

Verhuizen
Het weekend voordat ik vertrok naar NL heb ik al mijn spullen naar mijn nieuwe kamer gebracht, in hetzelfde gebouw, maar een iets grotere en luxere kamer. Het was mooi dat ik dit weekend nog in Uppsala zat.

Reis terug naar Snits
Maandag 23 dec. ben ik naar huis gereisd. Gelukkig kon ik met een vriend van mij meerijden naar het vliegveld in Stockholm. Hij vertrok iets eerder, maar dan had ik mooi de tijd om op het vliegveld nog ff wat te lezen.
De vlucht ging goed, ondanks de 'storm' die voornamelijk het zuidwesten van Engeland raakte. Toch merkte je niet dat er ook meer wind was met de landing op Schiphol dan gemiddeld. Het ging perfect!
Op Schiphol had ik vervolgens ook weer een 'taxi'! Mijn zus kwam me ophalen met mijn vader. Het was goed om ze weer ff te zien en ook de nieuwe auto van mijn zus te bewonderen. Mooi spul hoor!

In Snits
De eerste dag dat ik weer in Snits was heb ik samen met mijn vader een wandeling door Sneek gemaakt en langs de Waterpoort uiteraard :) Het was goed om er weer ff te zijn. Ik merkte aan mezelf dat Sneek nog steeds mijn thuis is, maar dat ik er toch iets verder vanaf ben komen te staan in de periode dat ik in Zweden zat. Heel dubbel gevoel eigenlijk.
Ook bij de vele bezoekjes die ik in Sneek heb kunnen afleggen had ik een beetje een dubbel gevoel. Het was super goed om iedereen weer ff te ontmoeten, maar tegelijkertijd neem je eigenlijk ook weer afscheid omdat je weer terug naar Uppsala gaat. Het voelt weer vertrouwd om bij te praten, maar ik praatte over mijn leven in Uppsala en daarmee continue geconfronteerd wordend met het feit dat ik weer terug naar Uppsala ga.
Het was super goed, maar ik merkte ook dat ik het dagelijkse aanbidden en bidden al snel miste wat ik hier op de bijbelschool doe. Heel dubbel.
Het was goed om met de kerstdagen en met oudjaarsavond (zie foto 1 + 2) en nieuwjaarsdag (foto 3) weer ff in NL te zijn. Al was het maar om de jaarlijkse traditie van de nieuwjaarsduik in stand te houden!

De Bron
Ook was het bijzonder om weer ff in de Bron te zijn. Geweldig om de kerstochtenddienst + een zondagdienst bij te wonen en ook nog kort iets te kunnen vertellen over mijn tijd in de bijbelschool tot nu toe.
Het was geweldig om te merken hoe geïnteresseerd iedereen was en hoe God ook met al mijn broeders en zusters in Sneek is doorgegaan om in en door hun te werken! Tack Gud!

Komend halfjaar
De komende week start de bijbelschool weer op woensdag. Ik heb dus nog twee dagen om ff wat dingetjes op te pakken en te settelen. Zeer snel na de break zullen waarschijnlijk de groepen voor de zendingsreis van begin april bekend gemaakt worden en er liggen nog heel veel mooie thema's te wachten voor de komende periode. Wat een voorrecht dat ik hier kan zijn en iedere dag van Hem mag leren!

Dankpunten:
- danken voor een geweldig 1e halfjaar van bijbelschool;
- danken voor een mooie periode in NL en voor Gods bescherming tijdens de heen- en terugreis.
Gebedspunten:
- dat ik mij vanaf nu weer op mijn leven hier kan richten en dat ik God weer zal zoeken het komende halfjaar!;
- dat God mij kracht geeft om aan een aantal specifieke dingen te werken, die ik van plan was voor de break af te ronden maar die ik over de break heen getild heb.

Een ieder heel erg bedankt voor het warme onthaal en de gastvrijheid in NL en een heel goed en gezegend 2014 gewenst!


Dennis

  • 24 Januari 2014 - 08:54

    Harry Brandsma:

    hallo dennis, al eens geprobeerd je te bereiken via je oude mailadres maar dat lukte niet. via els heb ik de mogelijkheid aangereikt gekregen om op deze wijze te reageren. behalve dat ik al eerder bij je wilde informeren hoe het je allemaal vergaat - van els begreep ik dat je blij was met je stap en je het naar de zin hebt- had ik een artikeltje over ONS naar je willen mailen uit de LC, omdat het zo goed gaat met je cluppie. Ze staan nu 5e na een klinkende 1-4 uit tegen IJsselmeervogels. Die staan nog 2e maar hebben twee keer op hun donder gehad van ONS. Maar ik neem aan dat je de ontwikkelingen bij je club uit Sneek op de voet volgt als rechtgeaarde supporter. Hou je haaks en tot een volgende keer.
    groeten Harry

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dennis

Dennis richting Zweden!

Actief sinds 03 Juni 2013
Verslag gelezen: 425
Totaal aantal bezoekers 25002

Voorgaande reizen:

09 Januari 2015 - 20 Mei 2015

2e reis India

25 November 2013 - 19 December 2014

Dennis naar Uppsala

04 November 2014 - 23 November 2014

Reis India

23 Mei 2014 - 25 Mei 2014

Weekendje Goteborg

29 Maart 2014 - 07 April 2014

Reis Oostenrijk

29 November 2013 - 01 December 2013

Zweedse klas naar Riga

Landen bezocht: