Vakantie voorbij, op naar de missiontrip - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Dennis Gaalen - WaarBenJij.nu Vakantie voorbij, op naar de missiontrip - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Dennis Gaalen - WaarBenJij.nu

Vakantie voorbij, op naar de missiontrip

Blijf op de hoogte en volg Dennis

04 Maart 2014 | Zweden, Uppsala

Tjena!

op het moment dat ik dit verslag typ is het alweer maart. Nog 3 maanden te gaan en dan is de bijbelschool alweer afgelopen voor wat betreft het eerste jaar! Ongelooflijk hoe snel de tijd gaat. Nu beginnen veel klasgenoten van mij toch serieus na te denken over wel of niet het 2e jaar volgen. Iets wat ik van plan ben te gaan doen, maar niet iedereen is daar nog zo zeker van. Een heleboel uit mijn klas lijken er ook voor te kiezen om 2e jaar te gaan doen, maar we zullen zien hoe het gaat lopen.

Voorbereidingen zendingsreis
In mijn vorige verslag had ik al genoemd dat de zendingsgroep bekend is en dat we met de praktische voorbereidingen waren gestart. Nu is inmiddels ook het elkaar leren kennen volop gestart door iedere week een meeting te hebben als team om samen God groot te maken, te bidden en onze preken/getuigenissen te oefenen in ons team. Daarnaast hebben we 3 keer per week een korte prayer-meeting als team voordat de bijbelschool begint! Heel gaaf om zo samen met elkaar te bidden en naar een doel toe te werken.
Omdat we nu ook meer en meer specifieke informatie krijgen m.b.t. de verwachtingen van de kerk, kunnen we ons ook beter en beter inleven en gaat het echt leven bij ons. Ik heb zin in de komende weken van voorbereidingen en in de missiontrip zelf uiteraard!

Bijbelschool
In deze weken voor de zendingsreis zijn er een heel aantal nieuwe onderwerpen gestart waarvan er een paar specifiek zijn ter voorbereiding op de missiontrip. Thema's zoals: zending, spreken en bevrijding zijn meer praktisch gerichte thema's.
Daarnaast heb ik vorige week één van de lastigste toetsen tot nu toe met een voldoende afgerond, over kerkgeschiedenis. Dit was echt een behoorlijk pittige toets met een aantal open vragen (waarin uiteraard ook jaartallen gevraagd werden) en een strikvraag erin.

Vragen
Waar ik in de eerste maanden van de bijbelschool nog heel veel vragen had waar ik over nadacht en wat ik lastig vond, wat veel van mijn energie kostte, heeft God mij hierover nu meer rust gegeven.
Nog steeds heb ik vragen (een aantal zijn inmiddels beantwoord, een aantal nog niet), maar ik kan deze vragen bij God neerleggen en erop vertrouwen dat Hij mij de antwoorden zal geven als ik deze nodig heb. Iets waar ik heel dankbaar voor en wat het voor mij iets minder intensief maakt.

'Mijn persoontje'
Naast de rust die ik heb ontvangen m.b.t. mijn vragen merk ik ook heel duidelijk dat God druk 'mijn persoontje' aan het 'bijschaven' is. Wat ik hiermee bedoel is dat ik merk dat God mij veranderd richting een meer open karakter. Iets wat vrienden van mij al was opgevallen toen ze vorig jaar hier waren en toen ik in NL was rond de kerst, maar dat merk ik nu zelf ook meer en meer en ook klasgenoten van mij bevestigen dat. Geweldig om te horen en nu ook te merken dat Hij aan het werk is, dat is uiteraard één van de belangrijkste redenen waarom ik bijbelschool wilde doen. Zodat Hij mij kan 'bijschaven' en dat ik een nog betere tool in Zijn handen kan worden.

O ja, ook nog ff dit. Met het feit dat het nu maart is, is ook mijn NL-maand gestart! Over een week en over twee weken komen vrienden van mij over uit NL om bij te praten en met mij hun vakantie te vieren. Super gaaf!
En afgelopen maand heb ik ook mijn verjaardag hier mogen vieren (zie foto 1 voor één van mijn cadeautjes)! Met een kleine fika op mijn verjaardag en een etentje op vrijdag met een aantal vrienden van mij hier in Uppsala.

Tot slot nog ff de dank- en gebedspunten:
Danken voor:
- mijn geweldige missionteam en dat we op de goede weg zijn om een eenheid te worden;
- het feit dat God mij aan het 'bijschaven' is.
Bidden voor:
- de komende 3 weken van voorbereidingen voor de missiontrip. Dat we meer en meer naar elkaar toe mogen groeien als team;
- het feit dat God doorgaat met Zijn werk in mij, zodat Hij dit nog krachtiger kan doen.

Hejdag (tot ziens),


Dennis

  • 07 Maart 2014 - 19:59

    Wietse:

    Hey Dertiger,

    Fantastisch dat je het naar je zin hebt, goed dat er wordt doorgeschaafd en succes met de voorbereidingen voor de missiontrip in het bergachtige Oostenrijk, waar zit je ongeveer?

    We skypen,

    Groeten je zwemmaat!

  • 08 Maart 2014 - 13:50

    Dennis:

    Hej zwemmaat!

    de kerk die we gaan ondersteunen zit in de stad Wenen dus wij zullen ook proberen een verblijfplekje te vinden in de stad zelf!
    Dus hopelijk hebben we hier en daar nog ff tijd om de stad zelf ook te bezoeken en te onderzoeken :)

    We Skype en groetjes,


    Dennis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dennis

Dennis richting Zweden!

Actief sinds 03 Juni 2013
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 25002

Voorgaande reizen:

09 Januari 2015 - 20 Mei 2015

2e reis India

25 November 2013 - 19 December 2014

Dennis naar Uppsala

04 November 2014 - 23 November 2014

Reis India

23 Mei 2014 - 25 Mei 2014

Weekendje Goteborg

29 Maart 2014 - 07 April 2014

Reis Oostenrijk

29 November 2013 - 01 December 2013

Zweedse klas naar Riga

Landen bezocht: