Aankomst + 1e reis in India - Reisverslag uit Kharagpur, India van Dennis Gaalen - WaarBenJij.nu Aankomst + 1e reis in India - Reisverslag uit Kharagpur, India van Dennis Gaalen - WaarBenJij.nu

Aankomst + 1e reis in India

Blijf op de hoogte en volg Dennis

02 April 2015 | India, Kharagpur

Joy Jishu (prijs de Heer)!

Op vrijdag 27 februari arriveerde ik rond 9 uur s’ochtends op het vliegveld van Kolkata, na een vlucht van 14 uren en na 1 uur transfertijd in Brussel en 7 uren in Mumbai. Het was speciaal om weer in Kolkata te zijn! In de eerste twee weken na mijn eerste zendingsreis naar India had ik het ff gehad met India, maar daarna begon er al een gevoel in mij op te borrelen dat God nog niet klaar met mij was als het over India gaat. Maar ik had absoluut niet verwacht dat ik drie maanden na mijn vertrek uit India (eind november), weer in India zou zijn! En dan ook nog voor een periode van bijna 3 maanden!

Jesaja 55:8 zegt:
‘Want Mijn gedachten zijn niet uw gedachten en uw wegen zijn niet Mijn wegen, luidt het woord des Heren.’

Ik weet natuurlijk niet hoe u/jij dit ervaart, maar voor mijn leven is dit absoluut waar gebleken. God heeft zoveel dingen veranderd in mijn leven en zoveel dingen anders geleid dan ik had gedacht, het is bijzonder om te zien en alles ten goede! Halleluja!

Eerste dagen in Kolkata
De vrijdag dat ik aankwam in Kolkata was een rustdag :) Alleen s’ochtends de rector van de bijbelscholen in India even begroet en kort met hem gesproken en tussentijds ff iemand van het vliegveld af gehaald in de middag en verder voornamelijk geslapen.

Op zaterdag hadden we een informatiebijeenkomst, waar we een overview kregen van het werk in India en waar we meer gedetailleerde info kregen over onze beide trips. Ook werd de teamindeling medegedeeld. Ik moest van het papier af lezen dat ik leider was van één van de beide teams, wat ik een beetje vreemd vond. Hier was van tevoren niet met mij over gesproken, maar ik bleek leider te zijn van een drie-mans team. Olle en Priit zaten samen met mij in één team en Daniel en Jonathan waren samen een twee-mans-team! Ook bleek dat we 5 afzonderlijke reizen gingen maken in India, naar 5 verschillende plaatsen. En in elke plaats zouden we dan een 8-10 daags lesprogramma draaien.

Zondag gingen we naar de Assembly of God kerk in Kolkata. Dit was een behoorlijk grote kerk en later bleek dat ze 8 kerkdiensten hielden per weekend, verspreid over zaterdag en zondag in 8 verschillende talen! 6 talen van India, in Nepali en in het Engels. De dienst was goed en in het bijzonder het avondmaal deze ochtend was erg bijzonder. Daarna pikten we één van de bijbelschool leraren uit Zweden op. We gingen naar Quest Mall om samen met hem, een aantal mensen van het kantoor en ons vieren (Priit, ons derde teamlid, zou maandag arriveren) te lunchen. Ze brachten ons naar een lunchroom met Europese prijzen, ze hadden waarschijnlijk niet rekening gehouden met ‘arme’ bijbelschool studenten :) Na de lunch hebben we nog een paar boodschapjes gedaan en daarna gingen we terug naar ons hotel om een beetje te rusten en te pakken voor de eerste reis. Olle en ik zouden maandagmiddag al vertrekken.

Maandagochtend hebben we Priit welkom geheten in India en rond 12 uur vertrokken Olle en ik richting Howrah treinstation in Kolkata voor onze eerste reis richting Kharagpur.

Kharagpur
De treinreis was 1,5 uur en toen we aankwamen op het treinstation van Kharagpur stond onze contactpersoon ons al op te wachten! Ik had in november vorig jaar ook al één week gediend onder hem en het was super om hem weer te ontmoeten! Hij had een taxi geregeld waarmee we naar de kerk van de voorganger reden, om hem te ontmoeten. Deze voorganger en zijn kerk zullen we de komende twee weken dienen met lesgeven.

Kharagpur is een plaats met ongeveer 350.000 inwoners en staat bekend als één van de plaatsen in deze regio met de meeste hindu-tempels. Het is ongeveer 150 km naar het westen, landinwaarts, vanaf Kolkata en 75% van de mensen hier werkt bij de spoorwegen. Er is namelijk een grote reparatieshop voor treinen in Kharagpur en ook een groot treinstation met het op één na grootste treinperron van de wereld. Het perron is ruim 1 km lang! Dit is geen toeristengebied, wat betekend dat we in deze twee weken geen enkel wit gezicht hebben gezien. Alleen de onze en één wit gezicht van iemand uit Kolkata die ons kwam bezoeken!

De voorganger vroeg ons ook of we bereid waren om huisbezoeken te doen voor zijn kerk en uiteraard waren we meer dan bereid om dit te doen! Huisbezoeken zijn altijd speciaal, omdat je mensen leert kennen in hun eigen huis en ook in hun eigen huis voor ze kan bidden. Tijdens één van deze huisbezoeken bezochten we een familie waarvan twee dochters alleen Jezus aanbaden, maar de rest was nog hindu of aanbad naast Jezus ook nog steeds de hindu-goden. We deelden een paar verzen uit de Bijbel, we baden met de familie en op verzoek van de voorganger gaven we een beetje les over het belang van de doop. En na het gebed kwam de vraag op of er meer familieleden waren die alleen Jezus wilden volgen. Na een klein beetje onduidelijkheid over wie er nu wel al Jezus had aangenomen als hun enige Heer, besloten we met de hele familie het zondaarsgebed (is dat de NL-benaming voor salvation prayer?) te bidden. Deze ochtend waren er minimaal 5 mensen die hun hart aan de Heer gegeven hadden! En een dag later kwam er nog iemand uit deze familie naar de les toe in de kerk en ook zei gaf na de les haar hart aan de Here Jezus! Halleluja!

Twee van de lessen die we gaven, over genezing en over de gaven van de Heilige Geest, waren ook heel bijzonder. Na de les over genezing, baden we persoonlijk met mensen voor genezing onder handoplegging. De eerste die naar voren kwam, was een man die niet zelfstandig kon lopen. Toen hij naar voren kwam voor gebed moest hij door twee mensen ondersteund worden. Nadat we voor hem gebeden hadden, liep hij zelfstandig (zonder ondersteuning) terug naar zijn plaats! En een dag later hoorden we van de voorganger dat hij ook weer zelfstandig naar de toilet kon, alweer zelfstandig de eerste afstanden gelopen had etc. En we hoorden na de tijd ook van één van de mannen die hem ondersteunde toen we voor deze man baden, dat hij zijn botten hoorde kraken toen we voor hem baden! Wow! Onze God is een God van wonderen! En dit was een sublieme start van de voorbede voor genezing, want iedereen zag God’s genezende kracht en kreeg daardoor ook geloof voor zijn of haar eigen genezing! Dus deze avond en de avonden hierna hebben we nog met vele mensen voor genezing gebeden en geweldige getuigenissen gehoord. Zo was er één man die genezen werd van pijn in zijn beide knieën, één vrouw met gehoor problemen die haar volledige gehoor terug kreeg, één vrouw werd genezen van pijn in haar voet en één vrouw kon haar arm hoger tillen nadat we voor haar hadden gebeden. Halleluja! God is goed!

Na de les over de gaven van de Heilige Geest baden we met mensen dat ze de doop in de Heilige Geest mochten ontvangen. Opnieuw waren er veel mensen die naar voren kwamen en we baden met hen afzonderlijk. Tenminste 6 mensen waar we voor hadden gebeden ontvingen ook direct de gave van spreken in tongen en veel mensen hadden hun eerste persoonlijke ervaring met de Heilige Geest! Halleluja! God is goed!
Wat een geweldige tijd hebben we mogen hebben in Kharagpur en wat een geweldige zegen heeft God over de mensen daar uitgestort! Glorie aan God!

Dank u/jou voor al de steun d.m.v. gebed. Gebed is de motor van alles, in het bijzonder als het gaat over zending! Vandaar hieronder weer wat dank- en gebedspunten.
Danken voor:
- al de wonderen die God door ons heen gedaan heeft en al de mensen die bemoedigd en versterkt zijn in hun geloof!
- het feit dat ik nog altijd geen maagproblemen heb gehad na een maand in India!
Bidden voor:
- voortdurende eenheid in het team!
- een sterke leiding van de Heilige Geest in alle dingen die we doen, zodat we die dingen doen die God voor ons heeft voorbereid!

God’s rijke zegen toegewenst,


Dennis

  • 02 April 2015 - 10:47

    Enne:

    Ik denk dat je het zelf al door hebt, maar je maakt iets heel bijzonders mee. Ik ben jaloers!
    En als je iemand jaloers kan maken, is dat de beste reclame die je kunt maken.
    Ik hoop dat je op deze manier kunt blijven werken en gebruikt worden als ambassadeur voor God...

  • 02 April 2015 - 12:06

    Paula:

    Hej!
    Det här är helt underbar!!! Gud är sååååå god!!
    Jag älskade att läsa allt så där, väl skivet :)
    Jag önskar dig allt bäst och självklart ber vi för dig!
    Mycket välsignelser från vårsoligt Sverige! :)

  • 03 April 2015 - 09:55

    Raul:

    Hoi Dennis!
    Ik volg je verslag ook! :)
    leuk om te lezen dat je het goed hebt en dat je veel plezier aan je reis hebt en je maakt ook prachtige avonturen mee zo op reis zeg! erg leuk!. groetjes! Raul

  • 19 April 2015 - 16:29

    Dennis:

    Hallo!

    Zkr waar Enne! Is zkr bijzonder! En ik kan je nu verklappen dat God ons op dezelfde manier gebruikt heeft in de 2e plaats. Je kan erover lezen in mijn nieuwste blogverslag hier!

    Amen Paula! Gud ar god! Och hans nod ar evigt! Tack for din uplevande text och jag ber for du och din familje ocksa!

    Super Raul dat jij mijn verslag ook volgt! Ik heb idd een hele hoop plezier en het is idd een bijzondere manier van reizen :)

    Be blessed!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dennis

Dennis richting Zweden!

Actief sinds 03 Juni 2013
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 24968

Voorgaande reizen:

09 Januari 2015 - 20 Mei 2015

2e reis India

25 November 2013 - 19 December 2014

Dennis naar Uppsala

04 November 2014 - 23 November 2014

Reis India

23 Mei 2014 - 25 Mei 2014

Weekendje Goteborg

29 Maart 2014 - 07 April 2014

Reis Oostenrijk

29 November 2013 - 01 December 2013

Zweedse klas naar Riga

Landen bezocht: