Jeugdconferentie en Snekers praten - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Dennis Gaalen - WaarBenJij.nu Jeugdconferentie en Snekers praten - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Dennis Gaalen - WaarBenJij.nu

Jeugdconferentie en Snekers praten

Blijf op de hoogte en volg Dennis

13 November 2013 | Zweden, Uppsala

Hejsan!

Op dit moment, woensdag 13 november, zit ik bijna 4 maanden in Zweden! Niet te bevatten hoe snel de tijd gaat en hoeveel er is gebeurd in zo'n korte tijd!

Vervolg vorige verslag
Om nog ff terug te komen op het eind van mijn vorige verslag. De trip met de ferry naar Riga is inmiddels geregeld! Het laatste weekend van november 'sil het heeve!'. Mijn vriend die bij de marine zit legde aan in Malmo, een stad die zo'n 700 kilometer verwijderd is van Uppsala (alhoewel deze stad ook in het zuiden van Zweden ligt net als Uppsala). Daarnaast kwam hij in Zweden aan in dezelfde tijd als de NL'ers hier in Uppsala zijn, is dus niet gelukt om hem reallife te spreken!

Snekers praten
Over spreken gesproken, ik kon weer ff Snekers praten voor een weekje! Van 29 oktober t/m 3 november waren er 4 Snekers en een Huizense (zie foto 1), die inmiddels ook al wat Snekers leert, over vanuit NL. Voor de jeugdconferentie en ook een beetje (hopelijk) om mij te bezoeken.
We hebben elke dag met zijn allen gegeten (zie foto 2) en we hebben in wisselende formatie de diensten van de conferentie bezocht. De 'fellowship' was super en ook het (persoonlijk) bijpraten was super! God werkt in onze levens, geweldig mooi om dat te zien.

Jeugdconferentie
God werkte zeker ook tijdens de conferentie, die echt geweldig was en hier en daar behoorlijk was losmaakte heb ik het op :) Ook bij mij persoonlijk. Had tijdens de worship van de laatste dienst een (gedeeltelijke) doorbraak op één van de terreinen waarop ik strijd ervaar in mijn relatie met God. Dank U wel Heer voor wat U doet!

Alweer voorbij
Wat gaan 6 dagen onvoorstelbaar snel voorbij! Zo zit je in de openingsdienst van de conferentie en zo sta je alweer op Arlanda Airport (Stockholm) om de clan weer uit te zwaaien (zie foto 3)! Nogmaals super dat jullie "ff" langskwamen! Gud valsigne dig!

Bijbelschool
De week na de jeugdconferentie was bijzonder en druk. Ik kwam in het begin van de week (opnieuw) onder de indruk van hoe groot God is en de tweede helft van de week kwam ik er pijnlijk hard achter hoe klein ik zelf ben! Pijnlijk maar goed, want het avondmaal van afgelopen vrijdag ging dieper dan ooit.
Daarnaast had ik ook nog twee toetsen, van 'Evangelism' en 'Righteousness'. Beide opnieuw 'Excellent' afgesloten, alhoewel eerlijkheidshalve laatstgenoemde maar net aan! Ik merk dat ik een beetje verslapte de afgelopen weken met het lezen van de boeken + het biblereading plan. Ik moet er weer ff een schepje bovenop doen de komende weken tot aan de decemberbreak vanaf 20 december.

Terug naar NL
In de decemberbreak ga ik ff terug naar NL om de feestdagen met de familie te vieren en hier en daar ff wat bezoekjes af te leggen :) Zeker nadat de NL'ers hier weer vertrokken waren en een goede vriend van mij hier in Zweden een dag later voor 3 weken missiontrip naar China vertrok (en een andere vriend hier een week later naar het klooster vertrok voor 4 weken), groeide bij mij het verlangen om weer ff terug te gaan naar NL. Gelukkig kan dat! Het is nog vijf weken tot aan de break en de trip naar Riga is al over 2,5 weken! Weer veel mooie dingen voor de boeg dus! Volle vaart varen maar weer de komende weken d8 ik zo!

Danken voor:
- Gods grootheid en de diepte van zijn genade voor mij (en voor een ieder van ons uiteraard);
- familie en vriendschappen en hoe God deze gebruikt!
Bidden dat:
- God krachtig verder gaat met waar Hij in mij mee begonnen is;
- ik kracht mag ontvangen om in Zijn wil te blijven en om de leesachterstanden hier en daar weer bij te werken vóór de decemberbreak!

Het is alweer een aardig verhaal geworden merk ik.

God bless,


Dennis

  • 13 November 2013 - 22:20

    Anique:

    Super leuk reisverslag...
    Die Nederlanders zien er erg leuk uit!

    Gods Zegen!

    Anique

  • 14 November 2013 - 16:01

    Sietske:

    Fijn dat het zo goed met je gaat en dat je zulke mooie dingen meemaakt en vooral ook dat je relatie met God mag groeien. Fijn ook dat je er zo open in bent. Tot in december en Gods zegen!

    Groetjes uit IJlst van de Develings

  • 14 November 2013 - 19:24

    Dennis:

    @ Anique: tnx voor het compliment! Is altijd weer lastig om te bepalen wat je wel en niet in een statisch verslag zet wat je schrijft over 2 dynamische weken!
    In vergelijking met Zweden, zijn NL'ers ook veel leuker :)

    @ de Develings: super leuk dat jullie mijn blog volgen en tnx voor jullie reactie!
    Het is idd super gaaf om God zo aan het werk te zien en eerlijk gezegd zag ik pas echt hoeveel God gedaan heeft door de feedback van Anique en John tijdens en na de week dat de groep NL'ers hier was. Zij kennen mij beide goed en merkten een grote verandering in mijn persoontje die ik zelf tot dan toe nog niet echt door had!

    Gud valsigne dig!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dennis

Dennis richting Zweden!

Actief sinds 03 Juni 2013
Verslag gelezen: 402
Totaal aantal bezoekers 24998

Voorgaande reizen:

09 Januari 2015 - 20 Mei 2015

2e reis India

25 November 2013 - 19 December 2014

Dennis naar Uppsala

04 November 2014 - 23 November 2014

Reis India

23 Mei 2014 - 25 Mei 2014

Weekendje Goteborg

29 Maart 2014 - 07 April 2014

Reis Oostenrijk

29 November 2013 - 01 December 2013

Zweedse klas naar Riga

Landen bezocht: