Halverwege het 1e semester - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Dennis Gaalen - WaarBenJij.nu Halverwege het 1e semester - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Dennis Gaalen - WaarBenJij.nu

Halverwege het 1e semester

Blijf op de hoogte en volg Dennis

26 Oktober 2013 | Zweden, Uppsala

Beste familie/vrienden/gemeenteleden,

het is alweer meer dan een maand geleden dat ik een blog geschreven heb. Hoog tijd dus om dat nu weer te doen!

Ik wil graag beginnen met een tekst die ik las en die mij enorm aansprak:

Sow for yourselves righteousness; reap in mercy; break up your fallow ground, for it is time to seek the Lord, till He comes and rains righteousness on you.
Hosea 10:12 (NKJV)

Dit is een beetje het gevoel wat ik heb na 9 weken bijbelschool. God is druk bezig mij te laten zien hoe ik mijn braak liggende grond in mijn leven in Zijn kracht kan openbreken. En soms breekt God zelf ergens doorheen. Is soms wel lastig, maar God heeft zo vaak, door een tekst/een bemoediging van iemand/voorbede voor mij door iemand/een aanraking van mijn hart/een fysieke aanraking mij laten ervaren dat Hij bij mij is en Hij mij wil zegenen/sterken/bemoedigen! Prijs God!

Daarnaast ervaar ik ook dat God inderdaad wil dat ik Hem meer en meer ga zoeken en dat ik deze tijd in de bijbelschool gebruik om dat te doen en ook om gewoonten in mijn leven aan te leren die mij helpen dat ook meer te doen als ik na 2 jaar weer naar NL terug ga.

Retreat
8 en 9 oktober hadden we een retreat met de hele klas. De kerk heeft een eigen landgoed, genaamd Ribbingeback, waar ze retreats houden (zie foto's) voor de gemeente en ook voor de bijbelschool en de universiteit. Daarnaast hebben ze er ook geregeld activiteiten voor kinderen en jongeren.
Wij waren anderhalve dag daar en het was heerlijk om even alleen maar met God bezig te zijn zonder andere stimuli! Geen laptop, geen koken, etc. en het landgoed ligt in het bos. Een hele inspirerende omgeving! Was voor mij persoonlijk echt een rust moment en een moment van God zoeken in de stilte. Er waren een hele hoop klasgenoten van mij die het heel pittig vonden, omdat ze niet gewend waren om een retreat te hebben en omdat God ze aan de hand van de opdrachten en de diensten die we daar hadden veel dingen naar boven bracht. Dit was bij mij niet echt het geval tijdens de retreat. Was gewoon een lekkere periode van rust!

Ik ben op het punt in mijn verslag dat ik ff nie weet wat ik eerst en laatst nog wil vertellen, in een maand bijbelschool gebeurt er zo veel. Zeker door de goede teaching en het vele bidden gebeurt er heel veel.

Studie
Qua studie gaat het trouwens hartstikke goed. Ik heb inmiddels 4 toetsen afgerond, waarvan één van de lastigste van het 1e jaar, en ik heb ze allemaal met 'Excellent' afgerond. Dat is de hoogste score die je op de toets kunt halen hier. Daarnaast heb ik ook twee van de dikste boeken daarmee al uit gelezen, maar omdat deze subjects zo belangrijk zijn zal ik hier nog wel geregeld ff op teruggrijpen in mijn tijd hier.
Ik merk dat ik in de theologie (de inhoud van wat de kerk hier gelooft en predikt) van de kerk hier soms tegen een paar vragen aanloop. In het begin heb ik deze vragen niet direct gesteld, omdat ik ff een gevoel moest krijgen bij de teaching en de kerk maar nu heb ik inmiddels al de eerste vragen kunnen stellen en ik heb gister weer een aantal vragen voorbereid. Veel van de dingen waarvan ik het gevoel had dat God met mij aan de slag wilde en waarvoor ik uiteindelijk besloten heb de bijbelschool te gaan doen komen ook echt concreet naar voren nu! Is een bevestiging voor mij dat mijn keuze om hier naartoe te gaan een goede is geweest.

NL'ers komen + trip naar Riga
Naast alles wat er gebeurd is, staan er ook alweer leuke dingen te gebeuren. Komende dinsdag komt er een groep van 5 NL'ers richting Uppsala om mij te bezoeken en ook voor de grote Jeugd conferentie die hier in de kerk gehouden wordt van 30 okt. t/m 3 nov. Super tof dat ik dan weer ff hele dagen Nederlands en wat Snekers kan praten en super tof dat ze komen!
Daarnaast wordt er op dit moment een trip voorbereid door de klasgenoten van de Zweedse klas waar ik in de zomer onderdeel van was. Het plan is om het laatste weekend van november per ferry van Stockholm naar Riga te gaan! Is een super mooie stad (naar verluid) en is een geweldige gelegenheid om weer ff met mijn oud-klasgenoten bij te praten.
Daarnaast is er een vriend van mij die voor zijn werk (bij de marine) volgend weekend waarschijnlijk naar Zweden moet. Misschien hebben we nog de kans om elkaar ff te ontmoeten en bij te praten!
Dit alles komt in een volgend verslag, hopelijk dan wel weer binnen 2 tot 3 weken, naar voren!

Dank- + gebedspunten:
- danken voor de goede tijd op de bijbelschool en dat God heel dichtbij mij is geweest;
- danken voor mijn geweldige klasgenoten (zowel op de bijbelschool als mijn oud-klasgenoten van de Zweedse klas), waar ik goed contact mee heb;
- bidden voor kracht voor mij om, zeker in dagen/weken waarin God veel dingen laat zien, door te zetten en niet te verslappen om die dingen op te pakken die God van mij vraagt;
- bidden voor wijsheid en inzicht voor mij m.b.t. de theologische vragen die ik tegenkom.

Bij voorbaat dank voor jullie steun en support! Ik krijg geregeld hele toffe reacties via de What's ap, via Skype, via de post, via de mail etc. vanuit NL. Helpt me echt om met jullie verbonden te blijven en werkt ook bemoedigend!
Ben ik iets vergeten of heb je nog een vraag? Reageer ff op mijn verslag dan kom ik er ff bij u/jou op terug.

God bless en groetjes,


Dennis

  • 27 Oktober 2013 - 23:13

    Saskia Van Brug:

    Wow, excellent maar liefst! Goed hoor! Gaaf dat je zo ervaart dat God bezig is in jouw leven! Ben benieuwd wat Hij aan het doen is en wat jij verder gaat beleven! Heel veel plezier met alle bezoekers uit Nederland! En veel zegen op de bijbelschool!

  • 04 November 2013 - 22:15

    Dennis:

    Hoi Saskia,

    tnx voor je mooie woorden! Ik zal binnenkort ff een update maken voor jullie als huiskring waarin ik wel iets specifieker kan zijn! Had ik al eerder willen doen, maar moet ik ff voor gaan zitten. Komt z.s.m. jullie kant op!

    Ik ben Hem dankbaar voor wat Hij gedaan heeft en ik ben ook benieuwd wat God nog voor mij in petto heeft, maar zeker ook voor De Bron in dit nieuwe seizoen! Ik zie er naar uit om over 1,5 maand weer ff in NL te zijn!

    De NL'ers zijn inmiddels alweer een dag in NL! Het was super gezellig en gaaf! God heeft veel dingen gedaan/gesproken. Oftewel een mycket bra (hele goede) conferentie gehad en goede fellowship.

    Groetjes,


    Dennis

  • 14 December 2013 - 16:32

    Enne:

    Ben even de ander verslagen van je aan het lezen. Ik vind het mooi om te lezen dat je een goede keuze hebt gemaakt. Ik ben heel erg benieuwd hoe je na 2 jaar terug zult kijken en hoe je misschien anders tegen zaken aankijkt. Het lijkt me leuk om daar eens een avondje aan te spenderen. Ik heb mezelf weer een reisje geboekt naar Israël, waar ik mijn grote voorbeeld, Bobby Schuller, weer zal horen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dennis

Dennis richting Zweden!

Actief sinds 03 Juni 2013
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 25002

Voorgaande reizen:

09 Januari 2015 - 20 Mei 2015

2e reis India

25 November 2013 - 19 December 2014

Dennis naar Uppsala

04 November 2014 - 23 November 2014

Reis India

23 Mei 2014 - 25 Mei 2014

Weekendje Goteborg

29 Maart 2014 - 07 April 2014

Reis Oostenrijk

29 November 2013 - 01 December 2013

Zweedse klas naar Riga

Landen bezocht: