1e drie weken bijbelschool - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Dennis Gaalen - WaarBenJij.nu 1e drie weken bijbelschool - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Dennis Gaalen - WaarBenJij.nu

1e drie weken bijbelschool

Blijf op de hoogte en volg Dennis

21 September 2013 | Zweden, Uppsala

Tjena,

op het moment dat ik dit verslag schrijf zit de derde week van de bijbelschool er alweer op! Dit is het eerste verslag waarbij ik echt moet nadenken wat ik ga schrijven omdat er zoveel is gebeurd. Ik zal proberen aan de hand van een paar vragen het één en ander te beschrijven. Mist u/mis jij iets? Reageer ff op dit verslag en dan kan ik het in mijn volgende verslag meenemen!

Hoe gaat het?
Het gaat goed. Ik ben inmiddels wat gewend aan Zweden en zit alweer redelijk in het studieritme (was wel ff wennen hoor, pffff).
Daarnaast geniet ik echt van de bijbelschool. Niet alleen omdat de lessen inhoudelijk goed zijn en ik super leuke klasgenoten heb, maar ook omdat ik heel erg merk dat God met mij bezig is.

Waar is God mee bezig?
God heeft mij in de afgelopen 3 weken al een aantal dingen laten zien uit mijn verleden waar Hij mee aan de slag wil. Van een aantal dingen wist ik al dat God daarmee aan de slag wilde, maar er zijn ook een aantal dingen bij die ik alweer vergeten was.
Daarnaast merk ik ook al dat God met mijn toekomst bezig is. Het is nog te vroeg om daar iets concreets over te roepen, maar God is er zeker mee bezig!
Ik moet nog een aantal dingen in gebed brengen, maar misschien dat ik één of twee voorbeelden kan geven in het volgende verslag!

Hoe ziet een dag eruit?
We starten s'ochtends om 8 uur met de bijbelschool, wat betekend dat ik al om half 8 op mijn fietsje zit.
We starten de dag met een half uur tot drie kwartier van aanbiddingsmuziek + gebed met alle studenten bij elkaar (ongeveer 220 mensen). Daarna start de eerste les in het 1e jaar van de internationale klas (ongeveer 40 mensen). 9:35 uur hebben we fika (een pauze, maar dan op zijn Zweeds) tot 9:55 uur. De 2e les duurt vervolgens tot 10:50 uur waarna we 5 minuten break hebben en de 3e les eindigt om 11:45 uur! Na een half uur start vervolgens de prayerschool (aanbiddingsmuziek + gebed) en duurt tot 13:15 uur. Daarna zijn we vrij!
Als huiswerk moeten we iedere dagen minimaal 3 hoofdstukken uit de bijbel lezen + minimaal 1 hoofdstuk uit één van de andere boeken behorende bij de lessen. Daarnaast hebben we nog een huiskring eens in de twee weken, streetmission 1 keer in de week (op vrijdag- of zaterdagavond van 21:00 uur tot 00:30 uur) en ik volg nog een cursus aan de universiteit van de kerk 1 keer in de vier weken op donderdagavond (van 19:30 tot 21:15 uur) waar ik ook nog huiswerk voor moet maken.

Wat is streetmission?
Streetmission is straatevangelisatie. De kerk heeft iedere vrijdag- en zaterdagavond koffietafels in het centrum van de stad staan waar ze het uitgaanspubliek gratis koffie + cake aanbieden. Het is bedoeld om te dienen en om mensen, als ze dat willen, de kans te geven om over hunzelf of over het geloof te praten.
Omdat de kerk dit al ruim 15 jaar doet kennen veel mensen de kerk en het concept en komen de mensen die willen praten vanzelf wel. De rest neemt gewoon een bakje koffie. Wij dringen hen het geloof niet op en zijn gewoon beschikbaar voor ze.
Streetmission is onderdeel van het praktijkgedeelte van de bijbelschool. We moeten dit minimaal 7 keer per jaar doen, maar ik ben van plan dit één keer per week te doen, omdat ik het wel leuk vindt om te doen!

Heb je Uppsala al wat verkend inmiddels?
Zeker weten! Samen met 4 andere studenten zijn we op de fiets naar Fjalnorra gegaan. Dat is een recreatiegebied met bos en een meer ongeveer 16 kilometer buiten Uppsala (zie foto 1 + 2). Hier hadden we een kennismakingsbijeenkomst op een zaterdag met sport, spel en een bbq! Het was schitterend weer (25 graden) en gezellig.
Ik heb inmiddels ook twee tafeltennisclubs gecheckt, waarbij één in een wijk van Uppsala was die 13 kilometer bij mijn kamer vandaan is. Uiteraard heb ik daardoor wel een idee gekregen van het universiteitscomplex (waar ik doorheen fietste) en een deel van de stad waar ik anders nooit zou komen.
Voor 2 uren trainen moest ik 1,5 uur fietsen! Pfffff. Ik heb inmiddels wel een leuke tafeltennisclub gevonden, dus ik ben van plan om één keer in de week te gaan trainen (ik moet toch op niveau blijven hè).

Dit is het voor nu denk ik. Nogmaals: mis je iets of heb je een brandende vraag die nog niet is beantwoord? Reageer ff en dan kan ik die meenemen in het volgende verslag!

*** Update (21-09-13, 13:30 uur) ***

Ik miste zelf nog iets in het verslag, namelijk de dank- + gebedspunten voor degenen die mij in gebed willen ondersteunen. Zou super zijn, alvast hartelijk dank daarvoor!
Dankpunten:
- danken voor de mogelijkheid die ik hier heb om iedere dag met God aan de slag te zijn;
- danken dat God al direct de diepte in gaat in Zijn relatie met mij.
Gebedspunten:
- bidden dat God doorgaat met Zijn werk in mij en in een ieder van ons;
- bidden dat ik de kracht van God mag krijgen om die dingen op te ruimen/aan te pakken/in gebed mee aan de slag te gaan die God mij laat zien.

*** Einde update (21-09-13, 13:30 uur) ***

God bless (zoals ze hier zeggen) en groetjes,


Dennis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dennis

Dennis richting Zweden!

Actief sinds 03 Juni 2013
Verslag gelezen: 827
Totaal aantal bezoekers 24993

Voorgaande reizen:

09 Januari 2015 - 20 Mei 2015

2e reis India

25 November 2013 - 19 December 2014

Dennis naar Uppsala

04 November 2014 - 23 November 2014

Reis India

23 Mei 2014 - 25 Mei 2014

Weekendje Goteborg

29 Maart 2014 - 07 April 2014

Reis Oostenrijk

29 November 2013 - 01 December 2013

Zweedse klas naar Riga

Landen bezocht: