Vlucht - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Dennis Gaalen - WaarBenJij.nu Vlucht - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Dennis Gaalen - WaarBenJij.nu

Vlucht

Blijf op de hoogte en volg Dennis

23 Juli 2013 | Zweden, Uppsala

Na dagen van inpakken en telkens weer nadenken of ik niet dingen vergeten was, was het dinsdag 16 juli dan eindelijk zover! Ik kon richting Schiphol vertrekken en mijn lieve zus, zwager en neefje wilden mij graag brengen. Tnx again guys!

Het inchecken bij Schiphol liep gesmeerd! Ik was al ingecheckt via internet, dus ik hoefde alleen nog maar de bagage af te geven. Een tas plus een 'kleine' laptoptas was toegestaan. Maar mijn laptoptas is even groot als mijn rugtas, dus ik vroeg me af of SAS-airlines (waar ik mee vlieg) hier nog problemen van zou maken. Gelukkig was het akkoord en hoefde ik niet bij te betalen!

Na wat gegeten te hebben op Schiphol ben ik door de douane gegaan en heb ik bij de gate gewacht tot het boarden begon. Zowel bij het wachten bij de gate als in het vliegtuig was het behoorlijk warm!

Een vriend van een vriend van mij in Zweden werkt op Arlanda airport in Stockholm waar ik lande en die wilde mij wel oppikken. Dus was ook het vervoer vanaf Arlanda airport Stockholm naar Uppsala ook alweer geregeld!
Arlanda airport is één van de 3 vliegvelden van Stockholm en Arlanda is het hoofdvliegveld. Dit betekent niet dat het te vergelijken is met Schiphol. Arlanda airport is een vliegveld met 5 losse terminals die verbonden zijn door één doorlopende hal. In de hal zijn bijna geen winkeltjes etc. Die zullen hoogstwaarschijnlijk achter de douane liggen in de hal van de gate.

De vlucht zelf ging goed! Het was boven Nederland, Denemarken en Zuid Zweden redelijk helder dus vanuit het vliegtuig kon je diverse eilandjes boven Denemarken duidelijk zien. Schitterend beeld!

Ik vertrok met de auto uit Sneek om 15:30 uur en om 22:15 uur kwam ik aan in mijn kamer in Uppsala.