Post-zendingsreis + laatste maand - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Dennis Gaalen - WaarBenJij.nu Post-zendingsreis + laatste maand - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Dennis Gaalen - WaarBenJij.nu

Post-zendingsreis + laatste maand

Blijf op de hoogte en volg Dennis

29 April 2014 | Zweden, Uppsala

Hejsan,

na al de verslagen over de zendingsreis hierbij weer ff een 'gewoon' verslag over de bijbelschool.
Heb je de zendingsreis verslagen gemist? Deze zijn te vinden in de door mij aangemaakte reis 'Trip Austria'. Deze kun je vinden door in de balk bovenin te klikken op 'Dennis naar Uppsala' en dan op 'Trip Austria' te klikken.

Post-zendingsreis
In de 1e week na de zendingsreis hadden we uiteraard gewoon weer les. na maandagochtend aangekomen te zijn, mochten we dinsdagochtend weer om 8:00 uur paraat zijn in de bijbelschool! Het opstaan ging niet van harte, maar het was goed om weer de dag gezamenlijk met aanbidding en gebed te beginnen als bijbelschool!
Ook was het lekker om als zendingsgroep ff bij elkaar te zitten en de trip te evalueren en te bespreken wat God gedaan had! Niet alleen door ons team heen, maar ook in ons als individuen! We hebben echt als team mogen ervaren dat God je ook persoonlijk zegent als je in Zijn Koninkrijk aan de slag gaat!
De woensdag na de zendingsreis was getuigenis-dag. Er waren 25 zendingsgroepen uitgezonden vanuit de bijbelschool over heel Europa, dus ieder team had slechts 6 minuten de tijd om de trip te presenteren! Maar het was geweldig om al de verhalen te horen van wat God had gedaan en het was goed voor ons om weer ff stil te staan bij wat God in en door onze groep gedaan had!

Puzzelstukjes vallen op hun plaats
De afgelopen twee maanden merk ik dat God echt heel duidelijk met mij aan het werk is gegaan. Waar ik in het eerste halfjaar van de bijbelschool nog best wel veel vragen had en sommige dingen best lastig vond, merk ik nu een soort rust en 'flow' in een heleboel van deze dingen.
Sinds begin 2014 merkte ik al dat ik dingen van God ontving, zoals: woorden van God voor anderen, mensen die woorden voor mij hadden, het bidden in tongentaal, etc. Dit is uiteraard geweldig en ik merk dat de vragen die ik had, en die ik voor een deel ook nog steeds heb, minder belangrijk zijn geworden omdat ik meer vertrouw op God in deze dingen van de Heilige Geest.
Hier ben ik heel dankbaar voor en het feit dat ik dit ervaar is voor mij ook de ultieme bevestiging dat mijn beslissing om bijbelschool te gaan doen de juiste is geweest. Mijn 'onzekerheid' overwinnen m.b.t. de dingen van de Heilige Geest was voor mij namelijk de belangrijkste reden om de bijbelschool te gaan doen. God ziet mijn (en uw/jou) verlangens en wil mij (ons) in deze dingen tegemoet komen!

Bijbelschool
Omdat we voor de zendingsreis een aantal onderwerpen hadden afgerond zijn we nu weer met een aantal interessante onderwerpen gestart. Onder andere: de eindtijd, het oude testament en geloof dat overwint. Vooral het onderwerp eindtijd spreekt natuurlijk tot de verbeelding en is razend interessant. Meer van belang voor het fundament van mijn geloof is misschien geloof dat overwint, ook in lastige omstandigheden. Ik ben benieuwd de komende weken!
Daarnaast hadden we de Zweedse meivakantie, in april dus :) Ik ben samen met een aantal bijbelschoolstudenten een midweek naar een zomerhuis geweest. Dit zomerhuis ligt in de streek Dalerna, dat is zo'n 150 km ten Noordwesten van Uppsala in de bossen en de heuvels. Het was top om ook eens wat Zweeds platteland en natuur te zien i.p.v. alleen de steden (zie foto's 1 + 2). Zeker in dit jaargetijde is Zweden een schitterend land, met schitterende natuur!

Conferentie
Deze donderdag, 1 mei, start er in de kerk een conferentie over hoe je een kerk bouwt, uitbouwt, versterkt. Deze conferentie kan ik bijwonen als onderdeel van de bijbelschool. Vrijdag en zaterdag zijn er 88 verschillende seminars over alle onderwerpen van kerk-zijn. Van kinderwerk tot pastoraat en van worship tot zending. Heel veel super interessante thema's en sprekers en vast super leerzaam.

Laatste maand
Nu de maand mei bijna zijn intrede doet gaan de onderlinge gesprekken op de bijbelschool behoorlijk vaak over de vraag: wat doe jij na het 1e jaar van bijbelschool? Dit omdat 28 mei de laatste dag is van het 1e jaar van bijbelschool en een heel aantal studenten nog niet zeker weten of ze ook het 2e jaar gaan doen of niet.
Nu heb ik al besloten om ook het 2e jaar te doen, maar zeker voor degenen die alleen het 1e jaar nu doen is het natuurlijk wel vreemd omdat ze de weken nu kunnen gaan aftellen. Een gek idee hoor dat het 1e jaar er alweer bijna op zit. Wat is de tijd gevlogen! Op naar de (Zweedse) zomer en naar de afsluiting van het 1e jaar deze maand en dan richting NL!

Zomerplannen
Ik zal het grootste deel van de zomer doorbrengen in Uppsala is het plan. Ik kom direct na de bijbelschool, de 28e mei, terug in NL en zal dan in de 3e week van juni weer vertrekken richting Uppsala. Ik heb nog wat dingen op mijn hart om te doen en te lezen en wil daar de maanden juli en augustus voor gebruiken. Ook hoop ik nog de mogelijkheid te hebben in de zomer om Göteborg te bezoeken en naar het Noorden van Zweden te reizen voor een paar dagen, maar we gaan het zien!
Het is in ieder geval super om weer ff voor een paar weekjes naar NL te komen, wat nog altijd als mijn thuis voelt.

Gebedspunten
Mocht u/jij na het lezen van dit verslag nog puf over hebben, dan zijn hieronder de dank- en gebedspunten te vinden.
Danken voor:
- een geweldig zendingsgroep, waar we ook na de zendingsreis nog mee blijven samen komen om te bidden;
- het feit dat God in mij aan het werk was en is!
Bidden dat:
- ik op God gefocust blijf, ook in de laatste maand van het 1e jaar;
- God krachtig blijft werken in en door ons zendingsgroep, ook na de zendingsreis.

Gud valsigne dig (God zegene u/jou),


Dennis

  • 30 April 2014 - 12:27

    DJ:

    Cool! Leuk te lezen Dennis! Veel plezier en zegen voor de conferentie toegewenst!

  • 03 Mei 2014 - 16:20

    Dennis:

    Tnx DJ!

    De conferentie was goed! De seminars waren bere-interessant! Super dat ze hier zo open zijn over waarom ze dingen doen en hoe ze dat doen! Echt heel leerzaam!

    Groetjes,

  • 06 Mei 2014 - 23:01

    Auke:

    Hoi Dennis,
    Mooi man dat je zoveel ervaart van God's kracht en liefde. Ik lees telkens weer je reisverslagen met veel plezier. Ben zelf nog (wat) zoekende om mijn geloof een plaats te geven en te beleven. Jouw getuigenis inspireert en bemoedigt me daar zeker in. Zo zie je maar, zelfs op afstand bereik je mensen, alleen door je woorden en enthousiasme.
    Nog een paar goede laatste weken gewenst op de bijbelschool!

    vriendelijke groet,

    Auke

  • 09 Mei 2014 - 19:58

    Dennis:

    Beste Auke,

    super dat je nog steeds mijn verslagen volgt en super dat je erdoor geïnspireerd en bemoedigt wordt! Ik zal waarschijnlijk nog één of misschien twee verslagen posten over de bijbelschool voor de zomer! Ik weet nog niet zeker of ik ook in de zomer blijf posten of dat ik weer start in het tweede jaar (vanaf eind augustus). Moet ik nog ff over nadenken.

    Ik heb mijn e-mailadres toegevoegd in dit bericht, dus mocht je vragen hebben m.b.t. sommige van de dingen die ik gepost heb dan ben je meer dan welkom om mij een mailtje te sturen!

    Gods zegen in je zoektocht en groetjes,


    Dennis

  • 09 Mei 2014 - 20:00

    Dennis:

    Werkte blijkbaar nie, mijn e-mailadres is: dennisvangaalen@hotmail.com.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dennis

Dennis richting Zweden!

Actief sinds 03 Juni 2013
Verslag gelezen: 384
Totaal aantal bezoekers 24974

Voorgaande reizen:

09 Januari 2015 - 20 Mei 2015

2e reis India

25 November 2013 - 19 December 2014

Dennis naar Uppsala

04 November 2014 - 23 November 2014

Reis India

23 Mei 2014 - 25 Mei 2014

Weekendje Goteborg

29 Maart 2014 - 07 April 2014

Reis Oostenrijk

29 November 2013 - 01 December 2013

Zweedse klas naar Riga

Landen bezocht: