Afgelopen twee weken - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Dennis Gaalen - WaarBenJij.nu Afgelopen twee weken - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Dennis Gaalen - WaarBenJij.nu

Afgelopen twee weken

Blijf op de hoogte en volg Dennis

12 Augustus 2013 | Zweden, Uppsala

Hallo allemaal,

allereerst wil ik jou/jullie graag bedanken. Mijn verslagen worden behoorlijk veel gelezen. Toppie!

Op het moment dat ik dit verslag schrijf is het bijna dinsdag 13 augustus, wat betekend dat ik alweer 4 weken in Uppsala woon nu. Ongelovelijk hoe snel dat gaat. Ik kan me de dag nog levendig voorstellen dat mijn zus en zwager me wegbrachten.

Onderhand begint ook wel echt tot me door te dringen dat het geen vakantie is, maar dat ik hier de komende twee jaren zal wonen. Ik moet zeggen dat ik tot nu toe nog geen last van heimwee gehad heb. Wel mis je natuurlijk af en toe bepaalde dingen. Zoals het feest in de Sneekweek van afgelopen week en natuurlijk ook de familie (en misschien nog wel het meest mijn kleine neefje). Toch heb ik nog steeds het gevoel dat dit het plekje is waar ik op mijn plek zit.

Afgelopen twee weken heb ik Zweedse les gehad (iedere dag van 9:00 - 14:00 uur + huiswerk) aan de Folksuniversitet (zie foto 1). Met nog wat herhaling de komende twee weken moet ik in staat zijn om de basics van het Zweeds te beheersen straks. Ik ben benieuwd. We hebben in 10 cursusdagen 11 hoofdstukken behandeld, dus het tempo zat er behoorlijk in. Afgelopen week (de 2e cursusweek) had ik wel momenten dat ik er klaar mee was en dat ik weinig motivatie meer had omdat het best lastig was en er weinig tijd was voor herhaling door het vele huiswerk. Ben blij dat ik toch ff doorgezet heb en dat ik het certificaat in de pocket heb!
We hadden een super leuke klas met 2 Brazilianen, 2 Chinezen, 1 Zwitserse, 1 Franse, 1 Canadeze, 1 Griek, 1 Amerikaanse, 1 Turkse, 1 Iranier en (naast mijzelf nog) 1 Nederlander (zie foto 2).
Al met al veel geleerd en een gezellig afsluitend etentje gehad met lekker eten en een aantal mooie levensbeschouwelijke gesprekken.

De komende twee weken heb ik nog vrij en daarna begint de bijbelschool. Ik ben gister (zondag) gestart met het maken van een tijdlijn van het oude testament, maar ik heb nu al ontdekt dat ik wel een paar dagen nodig ben om die compleet te maken. Daarnaast wil ik nog een aantal boeken lezen om me te verdiepen in een bijbels onderwerp voor ik start met de bijbelschool.

Uiteraard heb ik voor komende week ook een tripje naar Stockholm gepland! Waarschijnlijk donderdag. Daarover in het volgende verslag vast meer!

God's zegen en groetjes,


Dennis

  • 13 Augustus 2013 - 00:08

    Edwin:

    Jou zweeds is al veel en veel beter dan mijn Noors ;) succes vriend met alles!

  • 13 Augustus 2013 - 01:22

    Jelmer Ybema:

    Van Gaalen!

    Klinkt goed man! Goed dat je je dromen nastreeft. Veel plezier en geniet ervan groetjes jelmer!

  • 13 Augustus 2013 - 02:26

    Johan:

    hey kerel
    mooi dat je het daar naar je zin hebt .
    Missen je wel hier ,
    Het ga je goed en geniet ervan Met je cluppie komt het ook wel goed ,
    Wij gaan in ieder geval lekker .
    Gods zegen en een hartelijke groet uit Sneek

  • 13 Augustus 2013 - 09:35

    Jos:

    Beste Dennis,

    Leuk om jouw blog te lezen. Je gaat daar blijkbaar in het hoge Noorden een bijbelschool volgen. Dat moet wel bijzonder zijn in zo'n internationale setting. Wij zijn zelf lid van de Kerk vd Nazarener.

    Ik mail je eigenlijk met een bijzondere vraag...
    Ik en mijn oudste zoontje verzamelen namelijk kleine steentjes uit alle landen van de wereld.
    Zweden is echter nog een van de landen die aan onze collectie ontbreekt.

    Mocht je het leuk vinden en eraan denken, wil je dan een keer in de Zweedse natuur voor ons beiden een klein keitje (1-5 cm) oprapen en naar Nederland opsturen? Daarmee maak je ons erg blij!
    Natuurlijk vergoed ik de verzendkosten.

    Alvast hartelijk dank voor je hulp en ik wens je veel zegen bij je studie en alle ontmoetingen die je zult hebben.

    Jos

    steentjesgezocht@hotmail.nl

  • 13 Augustus 2013 - 20:32

    Dennis:

    @ Edwin: ff oefenen nog dan hè :)

    He Ybema! Tof dat je ff reageert en mijn blog gelezen hebt! Tnx voor je mooie woorden.

    @ Johan: ik mis jullie en de rest van de gemeente ook. Helemaal als straks de huiskring ook weer begint.
    Jullie cluppie gaat zkr goed! Nog geen puntverlies! Alhoewel die Hooij van N.A.C. wel een onvoorstelbaar grote kans miste zeg.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dennis

Dennis richting Zweden!

Actief sinds 03 Juni 2013
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 24988

Voorgaande reizen:

09 Januari 2015 - 20 Mei 2015

2e reis India

25 November 2013 - 19 December 2014

Dennis naar Uppsala

04 November 2014 - 23 November 2014

Reis India

23 Mei 2014 - 25 Mei 2014

Weekendje Goteborg

29 Maart 2014 - 07 April 2014

Reis Oostenrijk

29 November 2013 - 01 December 2013

Zweedse klas naar Riga

Landen bezocht: