Afsluiting bijbelschool - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Dennis Gaalen - WaarBenJij.nu Afsluiting bijbelschool - Reisverslag uit Uppsala, Zweden van Dennis Gaalen - WaarBenJij.nu

Afsluiting bijbelschool

Blijf op de hoogte en volg Dennis

22 December 2014 | Zweden, Uppsala

Tsjena!

sinds eind september heeft op de bijbelschool heel veel in het teken gestaan van de zendingsreis! Veel van de lessen, veel gebedsbijeenkomsten en praktische regelzaken.

Vandaar dat alle blogverslagen vanaf oktober in het trend hebben gestaan van de missiontrip die te vinden zijn onder het kopje 'Reis India'. Maar na de missiontrip waren er ook nog 'gewoon' 4 weken van bijbelschool! Daar zal ik in dit verslag de highlights van beschrijven!

1e week bijbelschool: post-zendingsreis
De eerste week na de zendingsreis, week 48, stond natuurlijk nog in het teken van de zendingsreis! Maandag hadden we vrij, wat ook maar goed was omdat we zondagavond pas vanuit India aankwamen op Stockholm! Het grootste deel van die maandag heb ik doorgebracht in mijn bed!

De eerste schooldag na de bijbelschool hebben we besteed om na te praten met elkaar als team en om te kijken welke zaken we willen presenteren voor de hele bijbelschool. We hebben een kwartier de tijd om onze zendingsreis van 3 weken samen te vatten (zie foto 1 voor onze groep). Uiteraard is dit veeeeeeeel te weinig, maar we hebben er het beste van gemaakt! Als leider van onze groep moest ik nog wat verslagen maken voor de media-afdeling en voor onze rector, maar na deze presentatie had ik echt het gevoel dat het klaar was. Niet alleen qua regelzaken, maar ook omdat ik wel een week nodig had om alle indrukken te verwerken en alle dingen die gebeurt waren tijdens de reis een plekje te geven. Het schrijven van een persoonlijk verslag van de zendingsreis hielp hier ook heel erg bij. Mocht u/jij dit verslag willen ontvangen, dat kan dit via een mailtje naar mij of door te reageren onder dit verslag!

Bijbelschool
Vanaf eind november zijn we nog gestart met een aantal zeer interessante onderwerpen! Zo hadden we o.a. nog de onderwerpen: ‘leiderschap’, ‘Efeze-brief’, ‘de vijf bedieningen in de kerk’ en de afronding van het onderwerp ‘zending’. Vooral het thema ‘leiderschap’ was bere-interessant en die heeft veel eyeopeners opgeleverd. Hele praktische en toepasbare kennis.
Super leerzame onderwerpen die opnieuw heel praktisch werden vertaald naar workshops, discussievragen of getuigenissen over praktijkervaringen van de leraren! Daarnaast hadden we nog een aantal geweldige ‘vrije onderwerpen’ over gebed en evangelisatie.

Gedurende deze laatste 4 weken van de bijbelschool werd ik continue weer geconfronteerd met het feit dat het 2e jaar bijna afgelopen is! Het 2e jaar in bijbelschool is namelijk maar een half jaar en wordt dus voor de kerst afgesloten!

Bezoek vanuit Sneek
In de 2e week van december, de één na laatste week van de bijbelschool, had ik nog een Sneker te gast in Uppsala! John had besloten dit jaar niet met de jeugdconferentie te komen, maar om een weekje bijbelschool mee te gaan draaien. Als oud-student van de bijbelschool mag hij ten allen tijde terugkeren om lessen te volgen in zowel het 1e als het 2e jaar.
Super dat hij mij en Christien, een Sneker dame die in het eerste jaar van de bijbelschool zit hier in Uppsala en die ook bij ons in de kerk in Sneek lid is, hier komt opzoeken! Het was super om hem ff een weekje over te hebben en om weer ff lekker tijd te kunnen nemen om bij te praten zonder naar een beeldscherm te loeren wat we normaal gesproken doen via Skype. De week was super! Goede lessen gehad, goede ‘fellowship’ en veel tijd gehad om te bidden en God groot te maken. Nogmaals tnx John, voor je bezoek!

Het is ongelofelijk als ik erover nadenk hoeveel mensen vanuit NL zijn overgekomen om mij hier te bezoeken! Niet alleen John bedankt, maar een ieder bedankt die mij hier heeft bezocht! Niet alleen vanwege de goede tijd die we hadden, maar ook vanwege de mentale steun die ik hierdoor heb ervaren! Iedereen heel erg bedankt!

Afsluiting bijbelschool
In de laatste week van de bijbelschool (week 51) hadden we nog 3 toetsen en hadden we op maandagavond een kerst-/afsluitingsdiner! Voor de 1e jaars studenten was het voornamelijk een kerstdiner, voor mijn klasgenoten en mij was het een soort afscheidsdiner (zie foto 2 voor klassenfoto 2e jaars na het diner). Opnieuw een tastbaar moment van het feit dat de bijbelschool snel is afgelopen! Op deze avond waren er een aantal super gave optredens van bijbelschoolstudenten en een geweldige imitatie van een nieuwsuitzending met alleen maar nieuws van de bijbelschool. Was hartstikke grappig.

Afgelopen vrijdag hadden we diploma-uitreiking! Na de diploma-uitreiking hadden we een uitgebreide en gratis fika, die we konden gebruiken om afscheid van elkaar te nemen. We hebben toch anderhalf jaar vrij intensief met elkaar opgetrokken en er zijn veel vriendschappen gesmeed. Het is niet voor iedereen al direct afscheid nemen. Sommigen hebben ervoor gekozen om nog ff langer in Uppsala te blijven of daar na de kerst weer terug te komen. Ik ga in januari ook weer terug, dus zal veel mensen daar nog zien en contact kunnen blijven houden.

Hoe nu verder?
Zoals ik het nu zie zal ik voor de zomer definitief terugkeren naar NL. Het komende half jaar zal ik in Uppsala beginnen en van daaruit zal ik mij gaan oriënteren op de diverse mogelijkheden, waarbij ik mij specifiek ga richten op een nieuwe reis naar India voor een periode van misschien wel 3 maanden! Hier ga ik de komende tijd verder mee aan de slag en info hierover volgt uiteraard z.s.m. via dit blog!

Bedankt
Ik wil alle volgers van mijn blogverslagen hartelijk bedanken! Super dat velen van jullie trouw mijn verslagen hebben gevolgd, wat voor mij ook een mentale steun geweest is! Dankzij u/jullie allen heeft dit blog bijna 10.000 views gehaald in anderhalf jaar! Een geweldig aantal wat ik niet had durven dromen.

Daarnaast hebben een aantal van u/jullie mij ook ondersteund in gebed en financieel. Mede dankzij u/jou heb ik enorm veel van God kunnen leren en ervaren en ben ik enorm gegroeid in mijn relatie met God, maar ook als persoon. Heel erg bedankt en moge God u rijkelijk zegenen!

Hele fijne kerstdagen gewenst en een goed en gezegend 2015!

  • 29 December 2014 - 16:09

    Rob En Anke Bogaerds:

    Hoi Dennis,
    Al weer klaar met de bijbelschool. Wat gaat de tijd snel!
    We zijn benieuwd hoe de Heer je toekomst verder zal leiden.
    We zullen je blog blijven volgen zolang je blijft schrijven!
    Veel zegen voor 2015!

    Groeten uit Huizen
    van Rob en Anke Bogaerds

  • 01 Januari 2015 - 21:18

    Dennis:

    Hoi Rob en Anke!

    De tijd gaat idd super snel! Ongelooflijk!

    Super dat jullie mijn blog blijven volgen! Ik zal in de voorbereidingen voor een eventuele zendingsreis verslagen blijven posten! Minstens één in januari in ieder geval!

    Een geweldig en gezegend 2015!


    Dennis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dennis

Dennis richting Zweden!

Actief sinds 03 Juni 2013
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 24953

Voorgaande reizen:

09 Januari 2015 - 20 Mei 2015

2e reis India

25 November 2013 - 19 December 2014

Dennis naar Uppsala

04 November 2014 - 23 November 2014

Reis India

23 Mei 2014 - 25 Mei 2014

Weekendje Goteborg

29 Maart 2014 - 07 April 2014

Reis Oostenrijk

29 November 2013 - 01 December 2013

Zweedse klas naar Riga

Landen bezocht: