Laatste maand bijbelschool + Sneek - Reisverslag uit Sneek, Nederland van Dennis Gaalen - WaarBenJij.nu Laatste maand bijbelschool + Sneek - Reisverslag uit Sneek, Nederland van Dennis Gaalen - WaarBenJij.nu

Laatste maand bijbelschool + Sneek

Blijf op de hoogte en volg Dennis

29 Mei 2014 | Nederland, Sneek

Goeie!

op het moment dat ik dit verslag typ ben ik net een dag weer in het mooie Sneek. Tnx John dat je me gister ff kon ophalen vanaf Schiphol, toppie!
In deze laatste post van het 1e bijbelschooljaar kijk ik nog ff terug op de conferentie, op het restant van de bijbelschool, op een vakantie-weekendje en op de graduation-day van bijbelschool!

Conferentie
Begin mei was er een conferentie georganiseerd door de kerk over 'de kerk bouwen'. Ik heb in twee dagen 8 seminars gevolgd over pastoraat, financiën en kinderwerk. Bere-interessante seminars en hele ervaren sprekers met veel focus op praktische tips en structuren die nodig zijn om een op Jezus gerichte en effectieve kerk te zijn. Heel veel handvatten aangereikt gekregen, super!

Daarnaast hadden we op zaterdag in de middagpauze een NL-etentje geregeld bij de grootste fastfood-keten van de wereld. Samen met twee Nederlandse dames die in Uppsala wonen hebben we een Zweedse fika gedaan in het Nederlands :) Was bere-gezellig!

Bijbelschool
Na de conferentie hadden we nog 3,5 weken bijbelschool. Uiteraard hadden we ook nog een behoorlijk aantal toetsen tegoed om de onderwerpen af te sluiten die we nog hadden (de eindtijd, het oude testament, de kerk, geloof dat overwint, etc.). Ondanks het feit dat ik soms 2 of 3 toetsen per week maakte, heb ik al deze toetsen wel met de hoogste score afgesloten.
Daarnaast hadden we een bible-reading-test om te checken of ik bij was. Ik heb eigenlijk het hele jaar achter gelegen met het bible-reading-plan maar heb hier in april keihard aan gewerkt om dit weer in te halen. Dus kon ik ook deze toets voldoende afsluiten, alhoewel ik het onderwep bible-reading-plan niet voldoende heb afgesloten (vanwege 2 eerdere toetsen waarbij ik niet bij was). Dit is mijn enige onvoldoende.

De laatste weken werd het heel erg duidelijk dat het 1e jaar er bijna op zit. Twee weken voor het einde hadden we een afsluitings-receptie met diner, een paar optredens en een speech van de rector. Daarnaast hadden we ook de nodige afscheids-parties die door studenten werden georganiseerd.
Omdat ongeveer de helft van mijn klasgenoten waarschijnlijk niet het 2e jaar gaat studeren, komt de tijd van afscheid nemen van een aantal goede vrienden dichterbij.

Weekend Göteborg
In het laatste weekend van de bijbelschool heb ik de stad Göteborg bezocht. Hierover post ik binnenkort een verslag in de reis 'Weekendje Göteborg', deze kun je vinden door in de balk bovenin het scherm via 'Reizen' het item "Weekendje Göteborg' te selecteren.

Graduation bijbelschool
28 mei (gisteren) was het dan zover, de diploma-uitreiking. S'ochtends om 8 uur moest ik me melden om te repeteren voor de ceremonie, er was een vlaggen-ceremonie waarbij één student van ieder aanwezige land de vlag van zijn land de zaal binnen bracht en deze op het podium presenteerde (zie foto 1).
Vervolgens kregen we allemaal individueel ons diploma uitgereikt. Ik kreeg mijn diploma als één na laatste van de hele bijbelschool uitgereikt door de senior pastor hier (zie foto 2).

Terug naar NL
Na de diploma-uitreiking hadden we een lange fika, van 11:00-14:00 uur. Iedereen had het super druk om iets in elkaars jaarboek te schrijven als aandenken aan een heel bijzonder jaar! Iets om te bewaren en heel bruikbaar als bemoediging in/voor de toekomst! Geweldig dat we elkaar zo tot zegen hebben kunnen zijn als studenten onderling!
Toen snel naar huis en om 15:05 uur met de stadsbus naar het station van Uppsala en met de bus richting Arlanda airport Stockholm. Mijn vlucht vertrekt 18:30 uur richting NL.

Vanwege de geboorte van mijn nichtje was ik al anderhalve week met mijn gedachten in NL, dus dan is het lekker om weer ff terug te kunnen! Na een paar uurtjes reizen was nog dezelfde dag weer in Sneek. Een vreemd gevoel vanwege de plotselinge omschakeling, van afscheid nemen in Uppsala naar een weerzien van familie en vrienden in NL. Nu ff lekker ruim 3 weken in NL. God is goed!

Tack, tack, tack
Heel erg bedankt voor uw/jou belangstelling (en reacties) voor (op) mijn blog gedurende dit 1e schooljaar. Ik zal de komende week nog een verslag posten over mijn weekendje Goteborg en daarna post ik pas weer een verslag half augustus, naar de start van het 2e jaar van de bijbelschool.

Een hele goede zomer gewenst en God's onmisbare zegen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dennis

Dennis richting Zweden!

Actief sinds 03 Juni 2013
Verslag gelezen: 548
Totaal aantal bezoekers 24966

Voorgaande reizen:

09 Januari 2015 - 20 Mei 2015

2e reis India

25 November 2013 - 19 December 2014

Dennis naar Uppsala

04 November 2014 - 23 November 2014

Reis India

23 Mei 2014 - 25 Mei 2014

Weekendje Goteborg

29 Maart 2014 - 07 April 2014

Reis Oostenrijk

29 November 2013 - 01 December 2013

Zweedse klas naar Riga

Landen bezocht: